lördag 11 april 2009

Påskafton

Det har varit en arbetsdag för mig idag också, började kl. 7.00 och slutade 15.00. En dag med fint väder och påskmat och god aptit.
När jag slutade åkte jag hem och satte mig på vår altan och vilade/sov en timme och sen var det bara att sätta sig vid dukat bord och äta lite till.
Det tråkiga var väl att jag fick ta reda på disken och min gubbe hade haft så mycket(lite) att göra så han inte hade eldat heller så jag fick göra det också.
När allt var gjort så satte jag mig och broderade tillsammans med den broderitokiga tjejen och min andra kyckling blev färdig.
Har börjat på den tredje nu och jag hoppas att det går lika fort att brodera den som de andra två jag gjort.
Arbetsdag imorgon igen, men sen är jag ledig till nästa söndag. Och det ska bli så skönt, men samtidigt ska jag försöka få en hel del gjort här hemma.
Hoppas på fint väder för då brukar det mesta flyta på.
Återkommer kanske senare i afton med en bild på den tredje lilla kycklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar