torsdag 23 april 2009

Jobbat klart

Nu har jag gjort mina arbetspass för den här veckan och är ledig fredag, lördag och söndag.
Det sägs att det ska bli vackert väder hela helgen och det hoppas jag verkligen.
Vill komma upp tidigt imorgon så jag kan tvätta och städa för att sen njuta av ledigheten.
En sak måste vi nog göra och det är att åka och handla för vi har i stort sett slut på allting och det är inte kul.
Inte har jag sytt ett stygn på nån dag igen och jag saknar det. Skulle också behöva göra iordning någonting som är lätt att ta fram för att hålla på med när jag inte har så mycket tid.
Det är lugnt med faderskapet och han är hemma nu. Två eller tre revben fick sig en smäll när han ramla. Men det läker.
Gubben har stått på vedbacken sen han kom hem och sågat och staplat. Får och orkar han hålla på så är det nog snart färdigt.
Snart dags för sängen, återkommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar