söndag 19 april 2009

Jobbat klart

Idag har jag arbetat mellan 10 och 19. Första dagen på en rad arbetsdagar som kommer och första dagen efter ca en veckas semester som blev en förkylningssemester med icke varmt väder.
Men det är ju faktiskt så att man måste arbeta för annars har man ingenting att leva av.
Och ska jag vara ärlig så har jag ett toppenjobb så det så.
Solen har lyst precis som det gjort nu ett tag, men de varma vindarna finns inte så är man utanför solen så fryser man.
Imorgon och på tisdag blir det tidiga mornar för jag börjar sju, men jag slutar elva istället och kan väl alltid hoppas på vackert väder eller arbetslust hemmavid då. Jobbar onsdag- och torsdagkväll och sen har jag lyckats bli ledig i hela tre dagar. Undra hur det gick till?
Har inte hunnit brodera något idag, men gjorde det igår och skrev inlägget på gubbens dator och där har jag inte möjlighet att komma åt min epost så jag kan lägga in bilder här.
Har hitintills tagit alla bilder på broderierna med min mobiltelefon och sen skickat dem till min epost. Är det dålig kvalité på bilderna så beror det på det.

Den tredje lilla kycklingen, fortsätt gissa
Min lilla förkylda gubbe har varit duktig idag medan jag varit på jobbet och fixat in mer ved och eldat. Han har även lagat mat, men fått hjälp att diska(inte av mig).
När jag kom hem ikväll var jag tvungen att skynda mig att lösa två av veckokryssen på korsord.se. Löser man inte dem så kan man ju inte vara med och försöka vinna. Tycker att det är kul med korsord och där är det bra, för kör man fast på något ord kan man få hjälp.
Ska spela nån omgång på king.com och sen leta upp den sköna sängen.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar