torsdag 16 april 2009

God kväll

Blev inte så där jättemycket gjort framåt dagen, men jag fixade iallafall mat till min gubbe. Makaronpudding med rivna morötter. Har längtat efter det i flera veckor men inte orkat göra det.
Efter maten gick gubben ut på vedbacken och kapa ved och jag tog itu med disken på en gång så jag inte skulle behöva ta hand om den imorgon(vet hur jag fungerar).
Fick besök av den broderitokiga tjejen. Hon broderade på sin, just nu iallafall, påskduk med kycklingar som åker kana. Jag har fortsatt med den tredje lilla kycklingen. Känns som jag kommit ganska långt med den.
Hoppas på väder imorgon så jag kan sitta ute och njuta. Har bara två lediga dagar kvar innan det är dags för jobb igen.
Förkylningen har nu satt sig i näsan och jag hostar. Vill inte vara förkyld. Förresten var den broderitokiga tjejen också förkyld så vi satt här och snöt oss nästan i kapp. Den tredje lilla kycklingen på vad då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar