måndag 13 april 2009

Blev inge broderat idag

Istället blev det penséer planterade i två krukor och en balkonglåda. Hoppas nu att krukorna får stå i fred för våra hundar som äter blomjord! Varför kan man ju undra?





Sen hittade jag en blåsippebukett där det redan fanns en blomma som höll på att vissna och sen en lite mindre bukett också. Och gula fina krokusar.





Försökte fotografera en humla som flög från den ena blå blomman till den andra(vet inte vad de heter och har ingen bild på dem heller kom jag på just nu) och den ratade alla snödroppar.





Gubben har fixat det sista på vårat staket så nu ska det mycket till innan våra fina hundar kan rymma igen.





Sen var han duktig och städade altanen så nu är den färdig att inviga när det blir tillräckligt varmt.





Lagat mat har han också gjort, men diskat har jag gjort. För hand för vår kära gamla diskmaskin gick sönder igår.





Känns som detta år har börjat med att alla pengar vi får in går till trasiga och knasiga saker. Är det så för er också?





Ja, nu är jag ledig ända till nästa söndag och vad ska jag hitta på måntro?





Städa, tvätta och brodera. Förhoppningsvis i den ordningen.





Imorgon måste jag iallafall ut och handla present till en person som fyller år. Och det svåra är att jag inte vet riktigt vad jag ska hitta på, men något blir det iallafall.





Den ena krukan med penséer



Den andra krukan med penséer




Gula krokusar






Den stora buketten/tuvan blåsippor






Den lilla buketten/tuvan blåsippor






Oj, jag lärde mig något nytt helt plötsligt och fick visst text under mina bilder. Det blir ju mer spännande så.

Tänker iallafall bjuda på en liten broderibild. Det är inte jag som håller på med den utan en duktig och modig kille som vågar brodera och tycker ibland att det är kul.





Ska bli en tavla med bara svart garn
Nu är det bäst att jag slutar för just nu fungerar det inte riktigt som jag har tänkt mig och då finns ju risken att allt försvinner och det vore inte roligt för mig.
Ha det så bra alla uti vida världen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar