söndag 26 april 2009

Kommunikationsproblem

Några vitsippor i vår trädgård
Lite fler vitsippor

Del av rentvätthög jag tagit reda på


hade gubben och jag idag. Jag trodde han ville att jag skulle följa med ut på vedbacken när han menade något helt annat.
Jag satt vid datorn en stund och sen började jag vika rentvätt ute när jag inte hörde någonting därifrån. Jag var ju då tvungen att gå dit och titta vad han höll på med(tänkte att det hänt något och han hade gjort sig illa).
Men det fanns ingen gubbe där inte.
Ringde till honom och då visade sig att han inte alls var hemma OCH då upptäckte jag att en bil var borta. Vi har lånat ut vår buss och har en liten röd bil tills vi får tillbaka den. Och jag tror att det var därför jag inte alls reagerade.
All tvätt som är ren och har torkat ute är nu inlagt där det ska vara. Jag har diskat kvällsfikats och frukostens disk medan gubben fixade käk, potatismos och laxfilé. Diskade faktiskt middagsdisken blev diskad direkt(duktigt av mig!).
Hängt upp sista tvätten ur maskin och duschat mig själv. Och det sistnämnda var riktigt skönt.
Det har varit soligt idag, men just nu tror jag solen har gått och lagt sig eller gömt sig. Men det ska visst vara varmt hela veckan, så då kan den få vila sig ett tag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar