fredag 10 april 2009

Långfredag

Städningen igår kom av sig lite då jag fick besök av en broderitokig tjej. Då kunde ju inte jag låta bli att ta fram min lilla kyckling och fortsätta en stund med den.
Gubben slutade tidigt och när han kom hem väntade vi få höra om bussen var klar hos verkstan och sen drog vi iväg och hämta den.
De hade bytt nån tempgivare och satt på sommardäck.
Allt frid och fröjd, vi körde iväg och kom inte så jätte långt innan den började knasa sig. Bara att vända tillbaka. De fick jobba ett bra tag innan de fick den att gå bättre, så nu hoppas jag bara den går bra i helgen för den är utlånad.
När vi äntligen var färdiga var vi och hälsade på min farsa en stund och träffade hans nya katt.
Drog iväg till affären och handla lite och sen hem en sväng för att åka och käka pizza.
Hemma igen så tog vi ett litet städryck innan sängdags.
Imorse när jag vakna fixa jag resten av städningen och elda lite. När gubben klivit upp och vi ätit frukost for vi och köpte blommor för att plantera på 2 gravar.
Sen tog jag det lugnt en stund och broderade en stund innan jag var tvungen att åka iväg och jobba.
Jobbar och tjänar pengar både lördag och söndag OCH det är storhelg också.
Ikväll blir det nog en ganska tidig kväll för jag börjar sju imorgonbitti.
Dagen idag har bjudit på sol och vackert väder.
Ha en bra helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar