tisdag 1 maj 2012

Då var det ny

månad med vackert väder. :-)Gubben fick mycket energi så han oljade in altangolvet innan han gick ut och ställde sig på vedbacken och började såga veden som ska användas nästa år. :-)
Jag tog en promenad med G och E på förmiddan och det var faktiskt skönt att röra lite på sig.
Tvättat lite dukar har jag gjort och hängt ut på tork.
Fixade till lite mat som gubben och jag satt ute och käka.
 Fläskkotlett med svampsås, potatis, ärtor och morötter
Det var riktigt skönt att sitta ute.
Efter maten så diskade jag undan direkt och gubben gick ut och ställde sig på vedbacken en stund till.
Älva och hennes kompis I har hållit på med kaninerna och bl.a klippt deras klor. Sen har de spelat datorspel för fulla muggar. :-)
Själv satte jag mig ute igen och broderade klart efterstygnen på rosorna och sen korsstygnsramen runt. Och jag tror att detta är det första handarbete jag haft där det inte blev mycket garn över. Var nästan rädd för att tråden till ramen inte skulle räcka, men ca 5 cm fick jag kvar tror jag.
Färdiga rosor
Nu ska den bara sköljas upp, strykas och monteras i ram. Och den tog inte länge att brodera.
Vad som är svårt nu är att bestämma vad jag ska börja med nu. Ett liggande UFO eller något nytt?
Svar kommer när jag har bestämt mig.
Strax ska jag leta mig mot sängen för nu börjar jag bli trött och jag ska jobba imorgon, men jag börjar inte förrän 12 och jobbar till 21. Vill jag så hinner jag ju göra något vettigt innan jag måste åka.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN BRA OCH SKÖN BÖRJAN PÅ MAJMÅNAD!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar