onsdag 16 maj 2012

Sådär, nu

har det gått några dagar igen och jag undrar vart de dagarna har tagit vägen?Okej, jag vet att jag har jobbat lördag, söndag och måndag. Men sen då?
Det har varit växlande väder som vanligt med både regn och solsken. Men tyvärr har det ju inte varit jättevarmt när solen varit framme.
Gubben hade städat när jag kom hem i måndags efter jobbet. Den mannen har jag definitivt inte gjort mig förtjänt av!
När jag kommit hem gick han ut och ställde sig på vedbacken och sågade en stund.
Vilket han gjorde även igår kväll efter jobbet, men han fick nästan sätta sig vid dukat bord då.
Jag fixade maten igår och konstigt nog så diskade jag undan direkt också.
Älvas kompis I var här och de höll på med kaninerna, spelade datorspel och lekte med hundarna. Som vanligt alltså.
Efter många om och men fick jag iallafall de rena, torra kläderna vikta och lakan och sånt finns kvar till idag.
När tjejerna var ute med hundarna och lekte på gräsmattan fick de höra fågelkvitter från ett äppelträd och vi har fått hyresgäster där i år också.
Det har varit fåglar där i flera år nu och ifjol tror jag det var koltrasten som var där. Ett år var det en blåmesfamilj där.
 In-och utgång ur boet
Hyra lär vi inte få;-)
Det är faktiskt roligt att se föräldrarna flyga fram och tillbaka till boet med mat till de små. Men jag tyckte de fått ungarna tidigt, men det är ju mitt i maj så det är kanske normalt. Maj har ju varit kall hitintills så det är väl därför jag tycker så. Ska också bli kul att se ungarna när de börjar flygträna(om vi hinner med det).
Till slut fick jag fram broderiet och fick till några stygn, men inte blev det så många.

HelloKitty
Hitintills idag har jag hunnit duscha, skriva ner några måsten jag haft liggande och startat en tvättmaskin.
Just nu skiner solen, men det har även regnat idag också. Vill faktiskt ha lite värme nu!
Ska slita mig från datorn och alla spelen på facebook och vika våra lakan.
Jag har en annan sak som jag också måste göra innan den sista juni annars får jag min chef på mig och det är ett miljökörkort. Alla i min arbetarkommun måste göra det och jag är inte sist än sålänge inom kommunen, men på min arbetsplats misstänker jag att jag är det.
Gubben jobbar idag och sen får han vara ledig en heldag eftersom det är röd dag imorgon, men på fredag måste han jobba igen och då blir han ensam där för alla andra är lediga.
Jag är ledig fram till lördagkväll 20.45 för då ska jag jobba natt. Och jag hoppas på vackert väder hela helgen och gärna den där värmen också.
HA EN FORTSATT TREVLIG ONSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar