lördag 26 maj 2012

Igårkväll hade

Älvas klass disco för låg-, mellan- och högstadiet.Tyvärr kom det inte alltför många på discot. De flesta var där under första timmarna som var för lågstadiet.
Trist för klassen, men det var för fint väder ute och samtidigt var det faktiskt storyra i kommunen där jag arbetar.
Vi var iallafall därnere och hjälpte till att städa ett par timmar för tidigt för det var ju ingen idé att ha längre öppet när ingen mer än klassen var där.
Älva har/hade sin kompis I hos sig och de har fångat grodyngel och något annat djur i veckan som de sköter om med omsorg.
Vi fick skynda oss hem igår när allt var klart för vi började höra årets första åska och vi vill inte bli av med fler modem för åskans skull. (Ifjol slog den sönder 2)
Den gick över oss och det kom 3mm regn som var behövligt.
Gubben och jag satt och tittade mot skogen och när det blåste så såg vi hur det blåste pollen.
Jag fick fram broderiet och satt ute och broderade en liten stund med pannlampan, men tyvärr gick det inte att sitta ute så länge efter det slutat regna och åska för myggen kom med full kraft då. Men jag fortsatte en stund till inne vid köksbordet.
Har fått ben nu och början till sista armen, ett
öga också

Idag har jag betalat våra räkningar och det är absolut ingen rolig historia! Men vi överlever iallafall en månad till. Och det ska vi väl vara glada för.
Solen skiner även idag och vi ska försöka ta oss iväg och handla hem sånt där som man äter för att få näring till kroppen.
Kanske hoppa in i duschen och se om vi kan komma iväg allihopa snart.
HA EN SKÖN LÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar