söndag 29 april 2012

Så har det gått

flera dagar igen. Men så blir det ibland.
I torsdags jobbade jag mellan 14 och 21 och innan jag for till jobbet så hände det som vanligt inte alltför mycket.
I fredags jobbade jag mellan 7 och 14 och när jag kom hem hade våra kaniner börjat flytta in i sitt nya hus där de har sina egna lägenheter. :-)
Gubben fick hjälp av Älva att lägga på plåttaket på det lilla huset. :-)
Älvas kompis I kom hit och var här ett tag på kvällen.
Lördagmorgon blev det uppstigning tidigt och vi skjutsade Älva till sina bekanta.
När vi kommit hem så åt vi lite och sen åkte vi och storhandlade.
När varorna var inplockade på sina ställen så tog vi det bara lugnt.
Idag har vi(mest min älskade gubbe) städat och plockat. Han började med att åka och städa vårt städställe och sen kom han hem och fortsatte. Jag städade iallafall toaletterna våra. ;-)
Gubben fixade middagsmaten åt oss: ugnsstekt kyckling, ris, sås och lite grönsaker.
Efter maten så rengjorde vi den gamla kaninburen och de 2 hundburarna vi hade kaniner i och fortsatte sen att rensa resten av platsen där de stått.
Gubben dammsög av altanen och sen torkade han golvet.
Älva kom hem och vi åkte ner och hämtade I som ska sova över här.
Tjejerna har kelat med kaniner och spelat datorspel.
Det har varit uppehåll i 2 dagar och idag har det varit en riktigt underbar dag idag med mycket sol. Tyvärr ingen värme när man inte var direkt i solen. Men det gjorde gott åt mitt humör iallafall.
Nu här på kvällskvisten fick jag fram broderiet och gjorde lite efterstygn på rosorna.
Några blad har fått efterstygn
Nu är det hög tid för sängen och imorgon är det Valborgsmässoafton.
 Vart tog april vägen? Någon som vet?
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN MÅNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar