fredag 6 april 2012

Då var skärtorsdagen

snart slut den också.Så mycket har väl inte hänt här som vanligt. Tvättat lite och försökt städa av lite.
Hämtade Älvas kompis I vid 12-snåret och tittade på de fina hönsen och tupparna som fanns där hon befann sig idag.
Gubben slutade lite tidigare idag och då packade vi in oss i bilen och åkte till staden där vi brukar storhandla.
Och vi åkte till en godisaffär och köpte godis, jättemycket godis!
Tjejerna plockade en påse, jag en med laktrits(gubben tycker inte om det), han plockade en med blandat godis som vi ska dela på. Tjejerna hittade också varsin påskhare i choklad.
När vi nästan var klara så fick gubben syn på sockerfritt godis så han plockade på sig lite av sånt också.
Och jag kan väl säga att det är tur att det inte är påsk så ofta så dyrt som det där blev. :-)
När vi var klara där för vi till matvaruhuset och inhandlade för morgondagens kalas. Tacos ska det bjudas på.
Det är Älvas tur att fylla år nu.
Åkte förbi snabbmatstället med stort M så tjejerna käka och sen åkte gubben och jag hem och åt rester.
Och efter det har det hänt ännu mindre.
I åkte hem och jag satte mig bredvid Älva medan hon spelade datorspel och broderade på kycklingarna så nu är de klara.
 De färdigbroderade kycklingarna som får lov att
bli inramade till nästa påsk
Och nu när jag var färdig med den så plockade jag fram HelloKittyn som inte kunnat bli färdigbroderad tidigare för jag hade inget rosa garn tidigare. Men nu ska den också bli klar.
HelloKitty-påskhare
Det har varit uppehåll och solen har visat sig hela dan, men nu verkar det som det dåliga väder de lovat är på gång. :-(
Jaja, det måste vara sånt väder också.
Nu ska jag leta mig mot sängen så jag orkar kliva upp skapligt imorgon och fixa lite kaffebröd.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
GLAD PÅSK!!!

1 kommentar:

  1. Önskar dig en Glad Påsk och hälsa Grattis till Älva också.

    SvaraRadera