lördag 14 april 2012

Okej, då har

det gått flera dagar igen och det inte blivit något antecknat här.I torsdags följde jag med arbetskamrat KE till vår länshuvudstad för ett ärende och sen passade vi på att göra lite ärenden för jobbets räkning också.
Och när ärendena var gjorda så åkte vi och jobbade de resternade timmarna fram till 20 som vi hade arbetstid till(började 13).
Denna dag lovar jag var varm och skön med solsken hela dan!
Igår(fredagen den 13:onde) så var det grått, grått, lite mer grått och sen kom det nederbörd i form av regn. (Jag var ledig)
Gubben var och jobbade och jag och Älva fick åka till veterinären med den bruna labben och kolla varför han haltade lite(på torsdagen var det värre för då kunde han knappt sätta ner ena bakbenet). Vi konstaterade allihopa att han nog bara hade sträckt sig, men tyckte vi inte att vi såg någon förbättring till mitten av nästa vecka skulle vi höra av oss.
När vi lämnat av hunden hemma så for vi en sväng till skolan och när vi varit där ett tag så hamnade Älva hemma hos sin kompis I till gubben åkte från jobbet. Så när han kom hem hade han 2 tjejer med sig hem.
Matlagning blev det, gubben motionerade dammsugaren och jag tvättade och tog reda på torrtvätt och sen hamnade jag framför datorn(konstigt eller ur?).
Tittade på facebook på allt vackert som folk gör och satt och grunnade på vad jag skulle hitta på och göra nu när jag är/var färdig med HelloKitty-påskharen.
Jag hittade en rostavla som jag tror att jag ska börja med, men jag sydde iallafall några stygn på mammas duk som legat i 7 år nu.
Det skulle nog glädja mamma däruppe i himlen om den blir färdig någongång :-)
Efter detta blev det sänggång och en nattsömn som inte har varit den bästa. -(
Gubben hade ställt klockan på 5.30 för han skulle åka och städa vårt städställe, men han orka inte kliva upp då utan for iväg 1 timme senare. :-)
Jag kom ur sängen vid 8.30 och duschade direkt och sen har jag ätit frukost tillsammans med gubben.
Det är arbetsdag för mig och jag börjar 12 och slutar 20. Jag får arbeta imorgon också och då börjar jag 7 och slutar 15.
Vi hade nästan väntat oss snö imorse, men än så länge har ingenting av den varan kommit ner än och jag hoppas vi slipper.
Nu ska jag göra ett ryck och rengöra kaninburar innan det är dags att fara och förtjäna till sitt levebröd.
HA EN SKÖN LÖRDAG!!!
P.S. Gubben hade lite otur på fredagsmorgonen på jobbet för det jävlades med lastmaskinen har kör och det hela slutade med att han var tvungen att ta ut servicekillar för att få igång den. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar