torsdag 15 april 2010

Så mulet har det

inte varit idag för solen har lyst med sin närvaro.
De enda regnstänk jag har märkt idag var när Gugge och jag åkte till den kommunen jag jobbar i och gick på ett brodericafe.
Det var mycket fina friabroderier de visade och så fick vi prova på själva och jag tyckte det var ganska svårt att komma på något att göra. Men jag fick iallafall till ett hjärta i två olika gröna nyanser(tror jag det är). Och ska jag vara ärlig så gav det lite mersmak av fritt broderi så när Gugge är klar med skolan ska vi nog försöka oss på något fritt broderi tillsammans.
Mitt fria hjärta
För övrigt har jag jobbat mellan 8 och 12, stannade på affärn och köpte 10 liter mjölk(vi är kalvar här hemma), hämtade först bussen på gubbens jobb, hem och satte släpkärran efter bussen, tillbaka till gubbens jobb med ekipaget, tog min bil(där jag stängt in bruna labben) och åkte hem. Pust!
Sen blev det inte mycket gjort innan vi drog iväg till brodericaféet.
Grabben har varit duktig och hjälpt till att trava ved både på eftermiddagen och sen när han kom hem ikväll efter träningen.
Gubben har lagat lite hål i vägen på vår uppfart och sen har han stått ute på vedbacken igen.
Det är snart dags för sängen för det är jobbardag imorgon(tidig sådan) och det kanske blir en sen kväll på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar