torsdag 29 april 2021

Jag var iväg

 och träffade läkaren på kirurgmottagningen och det var också en trevlig person som vi oftast har stött på när vi varit till sjukhuset under dessa 2 år som jag har sprungit där.

Hade tur och fick ha gubben med mig in så jag slapp vara ensam.

Läkaren hade väl inte så mycket att säga just då mer än att jag skulle göra magnetröntgen inom 10 dagar.

Och så blev det för 2 dagar efter det besöket så ringde en sköterska och gav mig en tid till röntgen i min arbetarkommun igår den 28 april. Jag skulle också ta blodprover innan.

Som tur var så var jag ju ledig igår så jag behövde inte sjukskriva mig för detta.

Jag fick inte äta eller dricka något 6 timmar före undersökningen så strax innan 5 igår morse gick jag upp och tog medicinen och försökte sen sova en stund till.

Runt 9 drog jag iväg mot sjukhuset och gick först till labb och tog de där blodproven. Fick vänta en stund innan jag fick komma in, men jag var ju på sjukhuset i god tid så det kändes ganska lugnt.

Jag fick komma in runt 10 och de tog 3 rör blod av mig och så var jag klar där.

Klockan 10:45 skulle jag vara på röntgen och det var jag i god tid så jag fick komma in lite tidigare.

Jag fick byta om, en kanyl i armen, en spruta i benet och ett glas ananasjuice innan jag fick lägga mig på britsen och åka in i röret.

Tror att jag låg där inne blixtstilla i nästan 50 minuter och försökte både andas normalt och hålla andan när jag skulle.

Men jag fick lite panikkänsla så när jag skulle hålla andan blev det fel kände jag och sen andades jag inte som jag skulle och jag blev lite för avslappnad när jag bara skulle andas så jag nästan höll på att somna.

Skönt var det när det var över och jag fick 2 druvsockertabletter och gå därifrån till bilen där jag hade tagit med mig en macka som blivit varm och inte var så god att äta.

Hemma hittade jag något att äta och det var nästan så att jag mådde illa för att jag inte ätit något på länge.

Jag kokade mig en kopp te och jag lovar att det var gott då det var dagens första kopp.

Sen följde jag med E som gjorde en ögonbottenröntgen på samma sjukhus som jag då tidigare varit på på förmiddagen.

När han var klar åkte vi hemåt och det blev skräpmat för ingen orkade laga något.

Tyckte det var skönt att ha det gjort och nu blev det bara en väntan på att jag när besked kommer till mig vad det är de har sett.

Igår kväll ringde grannen M och frågade om jag ville gå på morgonpromenad idag och det tackade jag ja till så det blev en tidig morgon idag också.

Åt frukost innan 8 och drack inget te eftersom jag skulle ut och gå och ville inte bli kissnödig då.

Strax innan 10 ringde läkaren från magnetröntgen och ville att jag skulle komma in på eftermiddagen för alla bilder blev inte bra och de var tvungen att ta nya.

Han frågade mig när jag hade ätit något och jag sa före 8 och jag fick en tid till 14:30 och jag fick inte äta någonting till dess.

Ja, benen slogs undan lite grann igen.

Vi promenerade hem till grannen M och dotter D och det var en ganska lång promenad vi tagit. Cirka 5 kilometer.

Skiljdes åt hemma hos dem och jag åkte hem.

Jag hade sett fram emot att dricka lite te och poppa popcorn och bara vara ett tag, men det blev ju ändrade planer på det.

Pratade med gubben och berättade vad som hänt.

Satte mig i duschen och försökte njuta lite grann.

För att jag inte skulle äta eller dricka något satte jag mig i mitt rum och glodde på datorn och broderade lite grann.

De ringde från jobbet och undrade om jag kunde komma och jobba morgon imorgon istället för kväll och det tackade jag inte nej till för det är skönare att jobba morgon än kväll och eventuellt umgås med familjen. Allra helst när det är Valborgsmässoafton.

Jag fick sällskap när jag åkte till sjukhuset utav R och det var skönt att ha henne med mig.

E har varit till tandläkaren idag och hade ganska åt i munnen sen.

Denna gång gick det bättre att både andas och hålla andan så jag hoppas att det blev bra bilder nu.

R fick övningsköra hem och vi var förbi en affär och handlade innan vi åkte hemåt.

Ikväll blev det rester för gubben och mig och E och R åt förhoppningsvis något annat.

Vår lilla Blomma är lite kinkig och håller nog på att få tänder, hon blir om några dagar 6 månader.

Gubben har varit i sågen och hållit på med en släpkärra och jag har suttit på mitt rum och glott på datorn, broderat och druckit te samt ätit popcorn.

Och nu ska jag gå och sova för det är ju tidigt i morgon!

GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA MINA VÄNNER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar