lördag 4 april 2020

Var ju till banken

i torsdags och beskedet vi fick där var inte helt negativt så jag hoppas att ekonomidelen vänder sig lite för vår del nu.
Jag har kommit igång lite med projektet jag har tänkt på ett tag och blir det bra kommer det att ges bort till jul istället för julblomma.
Har en rastlöshet i kroppen som gör att jag ingenting vill göra och ändå vill jag göra någonting så jag kan ju säga att ingenting blir gjort.
Ser ut som sju svåra år här hemma och jag vet inte vart jag ska börja och då blir det ingenting gjort av detta heller.
Gubben är ute idag och håller på med traktorer så att de ska fungera bra när det blir hårdkörning av vedkapning.
Meningen är att E ska hjälpa till därute på vedbacken, men det tror jag på den dagen jag ser det.
Ibland säger han väldigt mycket och det händer väldigt lite.
Igår bakade E iallafall lite vitt mjukbröd så vi har ett tag.
Ska väl inte klaga alltför mycket på honom för han lagar ofta maten till oss alla.
Det gör även R när hon får för E.
Och detta aprilväder gör mig galen!
Jag vill ha lite sol och ingen blåst. Lite sol får jag, men blåsten slipper jag inte.
I torsdags så blåste det stormvindar, men vi hade tur här hemma och fick behålla strömmen hela tiden medan andra några mil härifrån var strömlösa länge.
Och igår morse(fredag) så låg det lite snö på backen som naturligtvis smälte bort under dagens lopp.
Antingen ska jag gå och sova/vila ett tag eller gå till mitt stökiga rum och göra lite korsstygn. Vi får se vad det blir.
HA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG TROTS ALLT SOM SKER I VÅR VÄRLD JUST NU!!!

1 kommentar:

  1. När jag läser din text "tänk positivt" skrattar jag nästan lite rått... Önskar man kunde det i dessa tider men det är inte lätt. Jag har samma problem som du. Totalt handlingsförlamad! Ingenting utöver det absolut nödvändiga blir gjort och ingen lust att göra ett smack. Det är ju nu man har hur mycket tid som helst att sy, sticka, virka, brodera, tapetsera om, möblera om etc.etc. men lusten saknas.

    SvaraRadera