torsdag 2 april 2020

Ska väl försöka

göra det jag skrev häromdagen i bloggen att blogga mer.
Vår bekant som jag skrev om då har tyvärr cancer och en svårbotad sån, men personen ska bara klara av det. Personen kommer att ha en jobbig framtid framöver med behandlingar och oro. Oro har också barnen och särbon samt resten runt personen.
Saken är ju inte mycket bättre i dessa corona-tider.
Viruset sprider sig snabbt och drabbar alla mer eller mindre.
I min arbetarkommun har det konstaterats 2 fall inom omsorgen, vet inte vart. Kan vara både inom äldreomsorgen eller den särskilda omsorgen(jag jobbar inom särskilda omsorgen på ett boende när jag inte är hemma och sjukskriven).
I morse klev jag upp tidigt och skjutsade gubben till jobbet för när han slutar ska vi till banken och lägga om något lån. Har ingen lust att följa med, men valet finns inte för jag står med på  lånet också.
Och någon promenad blir det inte idag då det blåser småspik och lite till.
Det kryper i handarbetsnerven och jag har inte kommit på vad jag vill göra än så det är besvärligt.
Städa skulle jag behöva göra också, men där finns varken ork eller lust till.
Skäms nästan eller rättare sagt skäms när jag inte fått undan alla julgrejer än och det är snart påsk, men jag trodde jag skulle få lite hjälp av några stycken men tji fick jag.
Gubben jobbar och står i för att kunna försörja oss(än så länge får jag pengar från försäkringskassan) och sen har han en hel del ute som han måste göra.
Samtidigt har han ont i sin höft och i sina knän.
Och detta får jag inte tycka för varken gubben eller kuratorn, men jag är ledsen för att jag blev sjuk innan han hann operera sin höft.
Nu ska jag gå och tända i vedpannan så vi får värme i huset och i vattenkranen. Ta en dusch och vänta på att det blir dags att åka för mig.
HA EN FORTSATT BRA TORSDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar