onsdag 13 mars 2019

Kan man verkligen

ha ångest över att man ska ha personalmöte innan det riktiga jobbet börjar?
Jag börjar 12 idag med 3 timmars personalmöte och jag ser inte fram emot det alls.
Det är 3 jobbiga timmar där det ska pratas och bestämmas i "vår" grupp först i 2 timmar och sen kommer "andra" gruppen och då går chefen igenom saker som gäller oss alla i 1 timme(och ibland har hon minne som en guldfisk och går igenom samma sak som hon gjort förra gången).
Efter denna timme slutar "vår" grupp personalmötet och "andra" gruppen fortsätter i 2 timmar med sitt.
En del av oss slutar då klockan 15 medan en annan del åker till jobbet och jobbar resten av eftermiddagen/kvällen.
Det är skönt att få åka hem efter ett sånt möte för skallen är ganska trött efter att ha suttit instängd i ett rum med dålig luft och försöka hålla tyst när man inte tycker som de andra och man vet att det inte är så stor idé att öppna munnen och säga något för det känns inte som de lyssnar på en.
Jag har inte haft den turen på ett tag nu att få åka hem för ingen annan har velat jobba efteråt och då har jag fått tagit det(förstås tillsammans med några andra)  samt att jag måste ju få ihop mina timmar som jag ska göra på 4 veckor.
Men jag tycker faktiskt att det är värre att jobba innan mötet för då är du tröttare på ett annat sätt när du sätter dig och nu hinner jag ladda lite innan jobbet.
Och förresten ju mer kvällar jag arbetar ju mer lön får jag.
Just nu är jag stressad över att det eventuellt kommer att bli bad för våra brukare och det är på onsdagsförmiddagar och jag kan inte bada av olika skäl, men jag vill inte skriva det på näsan på alla mina arbetskamrater om det. Och då undrar de ju varför jag alltid försöker smita undan det.
Det är något jag skulle behöva ta upp med chefen, men när jag inte riktigt litar på henne så är det också svårt.
Chefen har inte visat så stort intresse för oss och våra brukare förrän nu då chefen blivit tvungen när det saknats vikarier och chefen faktiskt har fått rycka in och jobba själv på golvet.
Hade chefen gjort detta från börjar som vår tidigare chef sa att chefen skulle göra så hade saker och ting nog varit mycket bättre.
Sen är det en sak till som ger mig lite ångest idag för det är en brukare som snart fyller år och jag är fadder så jag måste fixa presenter, något att äta, ta kontakt med föräldrar och den jag delar fadderskapet med drog på semester precis nu så jag har ingen att bolla idéer med.
Jag har egentligen inte så mycket energi över att göra det lilla extra mer än att göra det man ska på jobbet och här hemma.
Har alldeles för mycket oro inom mig för ekonomi och allting och har fullt sjå att hålla mig flytande utan att bryta ihop totalt.
Har absolut inte råd med att sjukskriva mig för nedstämdhet/ångest/utbrändhet.
Har absolut inte råd med att ta kontakt med sjukvården för att få hjälp med det jag skulle behöva ha hjälp med just nu.
Den som får höra mycket av mitt gnäll är ju gubben och han grunnar lika mycket som mig på ekonomi och allt.
Det är en himla tur att han har jobb just nu och tjänar pengar för annars hade vi kunnat stänga igen allting och tacka för oss.
I måndags och igår var det uppehåll och solsken så jag satt ute en stund båda dagarna, lite kallt blåste det men i lä var det skönt.
Idag så snöar det och ingen sol hitintills iallafall.
Nej, kanske göra något som att ge djuren mat och mig själv frukost eller om jag hoppar den och tar lunch vid halv elva-elva eftersom jag börjar 12.
Vad jag ska äta är en annan fråga, men något finns nog i frysen hoppas jag?
HA EN SÅ BRA ONSDAG NI KAN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar