söndag 10 mars 2019

Jobbigt det är

att vara ensam(eller tillsammans med någon) och bara ha oro i skallen av olika orsaker och man inte kan bli av med obehaglighetskänslan man har i kroppen.
Så har jag det idag och det är inte alls uppmuntrande.
Har försökt säga något till gubben, men han kan ju inte förstå min känsla eftersom den sitter i mig och inte syns utanpå.
Det är min jobbarhelg igen och jag jobbade i både fredagsmorgon och kväll eftersom jag hade en dubbeltur då.
Igår lördag så jobbade jag mellan 7 och 16 tillsammans med fd arbetskamraten KE. Riktigt trevligt är det när hon rycker in ibland.
Och idag jobbar jag mellan 14 och 21 och det känns väldigt konstigt eftersom det är söndag och dessa turer har vi haft på veckorna förr, men det ska ju sparas och då sparas det tid på fel ställen kan jag tycka för detta drabbar våra boenden som inte kommer ut så mycket som de gjorde förr på helgerna.
Jobbar visst mellan 8 och 11 imorgon också.
Ledig 1 dag sen kör vi på onsdag till måndag.
Jaja, allting går.
Igår var gubben ute i skogen och körde ut det hans bror L sågat i skogen.
Han skjutsade också grannen till byn så han fick göra lite ärenden.
Vad han ägnade resten av tiden jag var på jobbet vet bara han.
Det blev häng vid köksbordet som vanligt när jag kom hem och sen prat med E en stund.
Några varv på en disktrasa blev också gjorda.
Idag hade jag som sagt sovmorgon, men vad är det egentligen?
Uppe var jag före 7 och gubben kom upp strax efter.
Frukost åt vi tillsammans idag och han började elda.
Djuren fick sin mat och gubben försvann till skogs vid halv nio.
Jag har sopat av köks- och hallgolv samt varit ute på promenad i en halvtimme med Älvas och Es hundar som är här hos oss på besök igen.
Borde göra något mer innan det är dags för mig att åka till jobbet och borde hitta på något att äta till lunch också.
Mat finns det en så länge, men mycket av det tar det tid att göra och den tiden har jag inte.
Snöat har det gjort, minusgrader som blev plusgrader och töväder för sen att snöa igen plus ge oss mer minusgrader. Solen skiner iallafall idag.
Nej, göra något än bara att sitta här och häcka...
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar