torsdag 25 november 2010

Klockan är 5.25 och

om fem minuter ringer gubbens väckarklocka och då har jag varit uppe sen 4.40.
Det har varit en till sån där natt där jag legat och tittat på klockan stup i minut känns det som.
Tog hostmedicin innan jag la mig, men jag vet inte hur länge den räcker för vid 4-tiden vaknade jag av att det klia i halsen och jag bara ville hosta.
La mig i ett annat rum(dels för att jag inte fick plats i sängen när jag varit upp en sväng) så gubben ev. skulle slippa höra min hosta och bli väckt.
Men det var tji och slappna av så nu sitter jag här vid köksbordet och har druckit lite honungsvatten. Och inte hjälper det mycket heller.
Skulle ha jobbat idag, men jag är hemma och försöker bli frisk till imorgon istället.

P.S. Nu ringde gubbens klocka och han har klivit upp hör jag. D.S

3 kommentarer:

  1. Börja klia i min hals också när jag gick o lade mig igår, men det har inte blivit nått mer som tur är.
    Hoppas det vänder för dig så du blir pigg snart.

    SvaraRadera
  2. Aj då det låter inte kul. Krya på dej och ta det försiktigt. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Stackars dig, hosta är det (nästan) värsta jag vet, speciellt när det kliar i halsen. Men tänk att all den där jobbiga, hemska hostan alla sa berodde på min rökning försvann när jag slutade! Jag som blev arg till sist när folk nämnde rökningen och så var det sant! Krya på dig.

    SvaraRadera