måndag 22 november 2010

Då var dags för

den där sängen igen.
Jag åkte till jobbet med min bil.
Gubben åkte till min arbetarkommun med sin bil till en verkstad som ska fixa skadan han fick i början på hösten när en körde på bilen på en parkeringsplats.
Gubben gick från verkstan till min arbetsplats(BRAVO!), tog min bil och åkte hem.
Han har slipat väggarna i rummet som vi(han) håller på fixar till.
Gubben hämtade mig efter jobbet(tyvärr inga hundar med).
Vi kommer hem, jag öppnar ytterdörren och där ligger gubbens glasögon på golvet söndertuggade. Han hade lagt dem på bordet och en hund(troligtvis den svarta labben, inte taxen iallafall) hade varit upp på bordet och hämtat dem.
Suck, nu måste gubben iallafall ha nya glasögon och vi hade väl hoppats på att vi skulle klara oss båda två till i vår.
Men nu står det iallafall lika i söndertuggade glasögon för mina första par köpta hos optiker blev söndertuggade för ca 3-4 år sedan(av samma hund).
Det värsta med att gubben har slipat ikväll är allt slipdamm som ligger överallt i köket och säkert ännu längre upp. En sak till som är tråkigt är att jag hann inte ta reda på ren svarttvätt utan påsen står i köket och gissa vad det är på kläderna?
Behöver väl inte skriva svaret?
Sängen var det ju och imorgon får jag sätta fart på mig så jag inte missar stickcaféet. Om jag får undan allt damm i köket under förmiddan måste jag ju få belöna mig med det?
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. den koftan kan jag rekomendera !
    stackare som har slipdamm att ta reda på,inte ett dugg avis är jag....skratt!

    Odygdig liten vovve,hade en taxtik,som var väldigt hämdbegärlig,bäst vore om man kunde komma på dom vid rätt tillfälle...
    Ha en bra dag !

    SvaraRadera