fredag 5 november 2010

Har varit hemma en

stund nu och hamnade ju framför datorn, måste ju kolla alla bloggar och facebook. :-)
Det har varit en fin och klar dag idag med solsken, men inte så varmt. Det var frost länge imorse och när jag åkte hem från jobbet så fick jag skrapa rutorna för det var en tunn hinna is på dem.
Förresten så tog gubben min bil imorse för att den skulle få på sig vinterskorna under förmiddagen trodde han. Men när han slutade klockan 13 idag så hade bilen inga vinterdäck på sig så gubben åkte till verkstan där de har våra däck och fick bytet gjort.
Här hemma har han flyttat kärran med alla bräder och sen åkte han till den kommun som jag arbetar i och bytte bil med mig så jag fick köra min egen bil hem. :-)
Han fick jobba lite på mitt jobb också för vi har en skrivbordsstol vars ryggstöd har gått sönder så vi har haft en plåtpinne som stått rakt upp och varit lite farlig, men nu är pinnen borta. Tack älskling för hjälpen. Han fick en kopp kaffe också.
Innan han åkte hem så hämtade han 2 tomtar som ska vara med oss under helgen.
Och de 3 har tittat på film hela kvällen. Jag tror att det har varit Harry Potter för hela slanten.
Klockan börjar närma sig sovdags igen och jag ska strax gå och knyta mig.
Imorgon är det Allhelgonadagen och innan jag börjar jobba 12 ska vi åka ner till byn och handla lite gravdekorationer och åka till kyrkogården och tända ljus.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar: