onsdag 17 november 2010

Det där diset

som var imorse försvann aldrig under dagen.
Det blev inte mycket nyttigt gjort idag(som vanligt).
Fixade iallafall käk så det var nästan klart när gubben kom hem.
Hade besök av Gunilla som väntade på att en budbil skulle komma med grejer och den kom till slut när i stort sätt hela eftermiddagen gått.
Efter maten fick gubben och jag sällskap av Gunilla och hennes sambo när vi åkte till den stora staden där vi brukar handla.
Vi behövde lite tapetklister, mjölk och hårt bröd. De behövde också lite mjölk och jag tror att det hamnade lite annat i deras påse också.
Resten av kvällen har vi suttit och tittat på TV, kollat datorerna.
Jag har faktiskt diskat upp efter oss och även stickat några varv på min halsduk med hjärtan.
Imorgon börjar jag jobba 14 och ska jobba till 21, likadant är det på fredag och på lördag blir det mellan 12 och 20. Söndag får jag börja 7 och sluta 15 och sen avslutar jag denna arbetsperiod med att arbeta mellan 14 och 21 på måndag.
Det blir många kvällar och just nu känns det jobbigt för det är inte kul att vara borta så många kvällar i sträck, men det är som grabben säger: Du har bestämt schemat själv.
Och det har jag ju.
Fördelen med att jag jobbar kväll är att gubben får massor gjort när han inte behöver vara dadda åt mig. :-)
Nu har det där klockan tickat fram till sängdags och det är väl bäst att lyda den.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. nattinatt o sussa sött :) önskar deg en bra dag i morron...kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tror att jag får till mössan.....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera