onsdag 3 november 2010

Denna dag är snart

gått i samma flygande fläng som natten.
När jag kom hem gav jag hundarna mat och var sen ute med dem i trädgården, i regnet, innan vi gick in och la oss och sov.
Jag låg på nedervåningen och hörde att grabben var uppe och att hundarna hoppade ur sängen och gick och kolla vad han gjorde.
Märkte också att taxen hoppade upp i sängen igen och sen sov jag till klockan var nästan 13.
Det har varit en grå mulen dag idag och blåst har det gjort.
Hamnade som vanligt framför datorn när jag vaknade och där satt jag tills jag hoppade in i duschen och sen väntade jag på att gubben skulle komma hem.
Vi hade lite presentinköp att göra och idag var det sista dagen vi skulle kunna göra det tillsammans. När inköpen var klara fuskade vi och käka ute.
Hemma igen så har jag tänt i vedpannan, varit ute med hundarna i trädgården och gubben slog i gång sin dator för att säga ifrån lite saker.
Han gav hundarna mat först förstås. :-)
Nu sitter vi med datorerna på och samtidigt tittar på TV.
Gubben skrapar lite Triss-lotter och hoppas på att bli miljonär, men 25x2 är ju en början iallafall. :-)

Utsikt från vårt sovrumsfönster
Det sista av vår gamla bod

2 kommentarer:

  1. Ser att ditt väder är lika grått som mitt...

    SvaraRadera
  2. Då håller vi tummen för en "högre" vinst!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera