onsdag 10 oktober 2018

Vi är inte

(läs jag) är inte längre osams gubben och jag och det känns underbart.
På lördagsförmiddagen så tog vi tid tillsammans innan jag började jobba 12.
Vi åkte till Granngården och köpte tvättmedel och blötmat till katterna.
Sen fortsatte vi till en annan affär och köpte lite annat.
Efter det åkte vi till kommunen där jag jobbar och hittade ett par gympadojor till mig för halva priset och en sån modell som jag har haft tidigare.
Och då var det bara för gubben att skjutsa upp mig till jobbet och åka hem själv.
Jag jobbade mellan 12 och 20 och gubben fick ju då lov att hämta mig på kvällen.
Han har varit på vedbacken när det har varit torrt ute och tyvärr är han inte färdig än.
Han har också under veckan som gått plockat lite inomhus eftersom det verkligen behövs.
I måndags jobbade jag dubbelpass och jag lovar jag var tröttare än trött när jag kom hem.
Igår morse så vaknade jag innan gubbens väckarklocka ringde, men låg kvar och väntade tills han åkt till jobbet vid 6 innan jag klev upp ur sängen.
I morse klev jag upp halv 6 för jag hade sovit väldigt knöligt och kände att jag behövde ta min medicin snart nog för annars skulle det nog inte bli så bra. Tyvärr blev det några timmar med lite yrsel i skallen och inte så mycket nytta.
Igår så gjorde jag ett beting innan klockan 13 och det var att stryka alla dukar som jag tvättat under sommaren och som bara blivit liggande.
E fixade middagsmaten så den var klar när gubben kom hem och när vi ätit så drog gubben och jag iväg och hämtade en diskmaskin som vi fått av ett par vi känner.
Blev lite mycket prat innan vi åkte hem så klockan blev lite för mycket innan vi kom hem.
Lite prat med E och sen försvann gubben till sängs och strax efter även jag.
Bilar älskar vi ju(inte så mycket just nu) och har lämnat min bil till verkstan för service och sen får vi se om den får bli kvar längre för det är lite mer som behöver göras.
E ska besikta sin bil imorgon och då får vi se hur mycket mer det är att göra på den. Och förhoppningsvis får han köra den en månad och då löser det sig med min bil på verkstan.
Annars måste vi låna granne KG:s bil ibland.
Har broderat lite grann och försökt meditera på det sättet, men det fungerar väl så där för tankarna är svåra att stänga av.
Det är tankar om framtiden som stökar och som jag faktiskt inte kan göra någonting åt för det rör mig i andra hand
Idag har jag iallafall kört diskmaskinen och plockat ur den.
Jaja, djuren har fått mat också förstås.
Se om jag kan/orkar göra något mer idag.
Ledig 4 dagar till och behöver koka mer äppelmos samt att helgen går nog bort till barnpassning åt paret som varit gifta 1 år.
Ha en fortsatt skön onsdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar