tisdag 16 oktober 2018

Inte blev det

något städande här hemma i torsdags och inget äppelmos gjort heller.
Blev med andra ord ingen nytta gjord denna dag heller.
På fredagen kom jag mig iallafall iväg och klippte mig för 150 kronor och passade på att titta mig omkring lite.
Var snäll med gubben och köpte kaffekapslar åt honom(pga dålig ekonomi har vi inte haft det hemma på ett tag).
Blev inte så många knop gjorda sen när jag kom hem, vilket ju inte är så ovanligt.
Lördagförmiddag så plockade vi undan lite ute i trädgården samt plockade ner äpplen så jag ska göra mer äppelmos.(Har inte börjat med det än)
Sen mitt på dagen åkte vi till våra grannar M och I och tog hand om deras barn D, A och A så att mamma och pappa kunde åka och titta på Björn Skifs(en av deras presenter när de gifte sig förra året).
Det var fint väder ute så vi hade A och A ute hela eftermiddagen så D skulle slippa känna att hon hade huvudansvaret.
Gick i stort sätt bra ända till strax efter 16 då lilla A på något sätt lyckades göra sitt lilla ringfinger riktigt illa.
Gubben ringde 1177 och tyvärr var D tvungen att ringa mamma och fråga efter de sista 4 siffrorna på lillebror(hade hon kunnat dessa hade vi meddelat dem när allt var klart). Vi fick en tid till akuten i kommunen där jag jobbar och som tur var så slapp vi åka vidare till länets huvudstad.
Det blev 3 stygn i det lilla fingret och när han sen somnat ordentligt fick vi dra åt en knut som läkaren inte lyckades dra åt(D gjorde det jobbet för jag såg inte tråden).
Lite ont hade han nog, men han och mamma var till vårdcentralen igår och allt såg bra ut.
Gubben och jag var ganska trötta när vi kom hem på söndagseftermiddagen, men vi är inte vana vid så små barn som det är fart på hela tiden.
Vi kommer visst att få vara barnvakter igen sa föräldrarna.
Efter att ha varit ledig en vecka så jobbade jag en dubbeltur igår. Och den hade jag kunnat vara utan för det blev kaos på förmiddagen då en av våra brukare blev dålig och var tvungen att åka till sjukhuset.
Bara för att rensa skallen så gick jag på en halvtimmes promenad och sen när jag kom tillbaka till jobbet tog jag min matlåda och fick till några korsstygn på mitt broderi.
Gubben hade varit ner till grannen och kollat att han hämtat medicinen och så fick han med sig ett brev som han har skickat till grannes särbo så nu hoppas vi på att han får de pengar han ska ha snart.
Det har varit riktiga fina höstdagar ett tag och jag ska ta min tekopp och gå ut och sätta mig ett tag.
Måste ladda inför jobb i 6 dagar framåt. Jobbar kväll onsdag, torsdag, fredag, dag lördag, kväll söndag och förmiddag måndag.
Och har jag fått semester nästa onsdag och torsdag så är jag ledig i 6 dagar igen.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar