torsdag 4 oktober 2018

Usch, så

elak jag känner mig!
Igår var jag och sambo E och storhandlade så vi ska ha mat hemma nu för ett tag.
När vi kom hem plockade vi undan maten och sen velade vi fram och tillbaka innan vi bestämde oss för vad vi skulle äta för något.
Vad vi var överens om var att det skulle vara färdigt till gubben kom hem så han kunde gå ut på vedbacken ett tag.
Maten blev klar och gubben kunde gå ut ett tag.
Jag fixade disken efter maten och sambo E bestämde sig för att han behövde köpa glykol till sin bil som han hållit på med för nu går vi ju mot minusgrader iallafall på nätterna.
När E köpt glykolen så åkte han upp till sågen för att byta någon slang på bilen också och gubben kom in från vedbacken så jag bad honom att åka upp och titta hur det gick för E(har inte så jättestor erfarenhet att meka bilar än).
Jag gick och gjorde ett måste och blev kvar där en bra stund och hade väl hoppats på att gubben skulle komma och umgås lite grann när han kom in.
Men icke då!
Han satt i köket och lekte med mobilen.
Lite surt påpekade jag att jag hade trott att han skulle komma upp och svaret jag fick var ju att jag hade skickat upp honom till sågen(vilket jag ju gjort, men hoppats på att han skulle komma till mig när han var klar).
Han började plocka ur diskmaskinen, men jag motade bort honom och sa att jag kunde fixa det också och det var väl lika bra att han gick och la sig eftersom han börjar tidigt på morgnarna och inte ville umgås med mig.
Han gick och la sig och vi har inte pratat med varandra efter det mer än att jag frågade om han ställt upp stegen till sotaren som kom idag.
Vill inte vara tjurskallig, men ibland känns det som jag inte finns eller har behov av att ses.
Alltför mycket beror det på mig som vill att alla andra ska må bra och då blir jag ju själv lidande då mitt jag får stå tillbaka. Och tyvärr går det ut över gubben alltför ofta.
Han och jag får inte så mycket egen tid eftersom Älva och hennes sambo E bor i kojan och än så länge inte kan laga mat därinne. Det innebär att de kliver in till oss rätt var det är och det innebär att vi hela tiden får tänka på vad vi pratar om så inte de ska höra oss.
Jag var ledig 2 helger i rad, men då stod det aktiviteter på båda helgerna och ingen direkt tid för oss själva och jag jobbade förra helgen och jobbar denna helg. Inte mycket tid där heller.
När jag jobbade förra helgen så började jag med kväll på onsdagen, dubbeltur på torsdagen(både förmiddag och kväll innebär det), kväll på fredagen, dag på lördagen och kväll på söndagen.
På måndagen var jag ledig och då jobbade gubben och på kvällen var vi och hälsade på paret som firat bomullsbröllop på söndagen.
I tisdags jobbade jag kväll och igår så var jag ju ledig(se ovan).
Idag börjar jag jobba till eftermiddagen, imorgon jobbar jag eftermiddag/kväll, lördag eftermiddag/kväll, söndag dag och måndag tar jag en dubbeltur igen.
Sen har jag tagit semester på torsdagen så jag blir ledig i 6 dagar och det ska bli skönt, men samtidigt jobbar gubben varje dag och sen måste han ut på vedbacken och göra klart där.
Så läser man det jag skrivit så borde vi inte kunna bli osams(eller rättare sagt jag bli osams/sur) för vi ses ju aldrig.
Det tråkiga är att jag orkar inte hjälpa honom på vedbacken för det är för tungt och jag skulle vilja ha hjälp av honom att få ordning på vårt hem. Och jag vet ju vad som måste gå först och det är vedbacken.
De dagar jag kommer att vara ledig nästa vecka hoppas jag att jag hinner göra mer äppelmos och städa huset som verkligen behöver det.
Det är så mycket som behövs så jag vet ju inte vart jag ska börja.
Känns som om jag skulle behöva åka bort en dag eller två och lämna allt för att hämta energi, men det finns inga pengar till något sånt.
Får vi några pengar över så behöver jag ett par nya skor och få klippa mig. Just nu har vi ju mat så vi klarar oss ett tag.
Vill ju handarbeta också, men har lite svårt att komma till ro med det också när jag vet hur mycket det finns att göra överallt här hemma.
Ja, då var dagens gnällstund över och jag ska se vad jag hinner göra innan jag måste göra mig i ordning för att åka till jobbet.
Risken är väl att jag sitter här vid köksbordet och gör ingenting, suck.
HA EN SÅ SKÖN TORSDAG SOM NI KAN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar