söndag 29 januari 2012

Nog blev lördagen

allt annat än väldigt lugn. :-)
Betalade räkningarna samtidigt som gubben var iväg och städade. Fick en maskin tvätt körd och sen upphängd.
Gubben fixade maten medan jag äntligen blev klar med räkningarna(tog sin lilla tid tyvärr). Och det var inte kul heller(synd att man inte kan odla pengar).
Efter maten gick vi till G och firade lilla E som fyllde 1 år i fredags.
När vi fikat och pratat en bra stund med dem och svägerska U och sonen V så gick vi hem, letade fram handlingskassarna och for iväg till staden där vi brukar storhandla och handlade hem mat så vi ska klara oss ett tag.
Hemma igen blev det uppackning av varor och vi gjorde iordning en sallad och käkade.
Sen gjorde vi det sista måstet som var att tömma en garderob på dess innehåll.
Där var det gamla Fantomen, handarbetstidningar, skolmaterial som både jag och gubben haft, lite julsaker, seriemagasin mm.
Och jag lovar att den garderoben har vi inte rensat på många, många, många år. Men nu är det gjort och den ska bara torkas ur nu så att Älva kan ha sina grejer i den sen.
Och jag kan också lova att på övervåningen har vi hur mycket grejer som helst i TV-rummet som ska sorteras lite till i spar- och slänghögar.
Nu har vi ätit frukost och gubben har gått ut för att åka ut i skogen och hämta hem ett lass ved.
Jag har börjat tvätta så det ska hängas upp, det ska eldas och så ska jag ta tag i den där dammsugaren och dammsuga både garderob och golv.
Bäst jag sätter fart(fast jag hellre vill sitta här).
Solen skiner på oss och det är bra många minusgrader ute.
HA EN LUGN OCH SKÖN SÖNDAG!!!

1 kommentar:

  1. Visst spar man mycket som aldrig blir använt. Men det är skönt att gallra ur ibland.

    SvaraRadera