måndag 16 januari 2012

GUBBEN MIN 50 ÅR

SÖNDAGEN DEN 15 JANUARI 2012!!!
Strax efter 5 på morgonen blev vi väckta av 5(vi hörde bara 3) gevärsskott utanför sovrumsfönstret. :-)
Där var gubbens äldsta bror L och den yngre U tillsammans med brorsonen M(L:s son). De kom in och fick lite kaffe och tårta. Det blev lite prat innan de gick efter nån timme och M gick först för han var tvungen att åka och jobba.
Morgonens tårta
När de hade gått så startade vi igång diskmaskinen för att få den tom till senare på dagen och sen gå och lägga oss en stund till.
MEN det blev inget av med det på en gång för diskmaskinen började läcka vatten. :-(
Så det blev till att diska upp det som stod i diskmaskinen och torka vatten på golvet innan vi kunde gå och lägga oss en stund till + att jag visste att det skulle bli handdisk för mig.
Efter några timmars välbehövlig sömn/vila var det bara upp och sätta igång igen.
Gubben började pröva lite byxor och upptäckte att några av dem var lite för stora och några kunde han komma i nu + att han hittade 2 par byxor som tillhörde mig i sin garderob. Det ena paret kan jag faktiskt ha nu. :-)
Gick ner till T och frågade om han skulle duscha och kom då på att han skulle gå upp och testa 1 par byxor som var för stora för gubben.
T går upp och provar dem och kommer ner och de passar perfekt. :-)
Han får också prova en skjorta som har blivit för stor för gubben och enligt oss sitter den perfekt, men lite för löst för honom. Men fin blev han iallafall.
Gubben och T sätter igång och fixar salladen vi ska ha och jag skyndar mig ut och slänger sopor, tar bort landminor, ger vildfåglarna mat och även kaninerna.
Gubbens föräldrar och hans yngste bror M skulle komma vid 13-tiden, men de dyker upp redan strax efter 12. Lite stressade blir vi eftersom vi trodde att vi hade lite mer tid på oss.
Av dem fick han en Tassimo-maskin med tillhörande kaffe-, te- och chokladsmaker+en fin bukett blommor
När sallad var klar och presentöppningen var klar fick de börja äta av maten vi hade att bjuda på.
När de hade nästan kommit till fikat så kom bror L med fru M, bror U med sambo U och brorssönerna V och P.
Med sig hade de en "konstig" tågbiljett med okänd destination i slutet av mars. Vad det kan vara har han/vi ingen aning om???
Han fick även fina tulpanbuketter av dem.
Fru M hade en jättefin orkidè med sig till oss båda från hennes mamma. :-)
Efter en stund så kom även min bror, hans sambo och min brorsdotter med en fin orkidè och en whiskyflaska.
Senare på kvällen kom grannen K med sambo H blev en fin krukväxt som även var från granne I.
Av mig fick han en GPS, av Älva fick han en söt liten glasnalle och av grabben fick han en riskokare.
Av T fick vi en present tillsammans, två hundralappar från 1962 i en fin tavla.
När grannarna gått fortsatte jag med disken. Disken tog jag i etapper under hela eftermiddagen för att det inte skulle växa mig över huvudet.
De sista som dök upp var brorsonen M med sambo G och lilla E. Av dem och gubbens brorsdotter M fick han 2 fina champangeglas, en flaska mousserande vin(som vi tömde tillsammans med dem), servetter, 1 korg och After Eight.
När de gått så orkade vi inte så mycket mer så den disk som var kvar fick stå tills imorse och vi letade oss mot sängen.

Den stora tårtan, jättegod!
Båda gjorda av Älva med kompis, synd var
att vi glömde sifferljusen

1 kommentar: