måndag 29 mars 2010

En helg har gått

och den har gått ganska fort.
Jag jobbade i lördags till 21, åkte hem och var in till svågern&svägerskan som hade bjudit på ärtsoppa och punsch på kvällen.
Efter 1 timme gick jag hem, släppte ut hundar och gick sen och la mig.
Ställde om min väckarklocka/mobil till sommartid, men rörde inte gubbens.
Försökte sova, men somnade väl till först när de andra kom hem. Sen låg jag och tittade på gubbens klocka en gång i timmen och la till en timme så det skulle bli rätt tid(t.ex 2:45 var den ju 3:45).
Jag var rädd att försova mig eftersom jag skulle börja 7 på söndagsmorgonen.
När klockan äntligen ringde så var jag snortrött och så fortsatte hela dagen sen.
Klockan 15 sluta jag, men dan var ju inte slut då heller.
Väl hemma tog jag det lugnt ett tag och sen drog vi iväg och städa och skjutsade hem tomten som varit på besök.
Hemma igen blev det lite tid framför datorn innan sängen.
Inatt har jag och den bruna labben delat rum, men vi har sovit på övervåningen och haft bättre plats i sängen.
Jag sov så gott att gubben fick väcka mig när han stack iväg till jobbet.
Nu har jag varit uppe ett par timmar, men tyvärr inte fått mycket gjort än och hoppas bara på att energin ska komma snart nog.
Förresten jag har gjort en grej, vattnat blommorna. :-)
Nu är det dags för hundarna att få sin mat, fast konstigt nog har de inte tiggt maten än.

1 kommentar:

  1. messmör é gott de !
    visst känns det i kroppen att vi ställt om klockorna,men man somnar väl gott i kväll ist.
    Har du haft besök av "tomten" ?
    blir riktigt sugen på en hundpromenad när jag läser om dina vovvar
    Ha en bra Måndag !

    SvaraRadera