onsdag 4 januari 2012

Ojsan!!!

Det har visst snart gått 4 dagar på det nya året 2012 och jag har inte skrivit en enda rad. :-(
Nyårsaftonen firade vi i lugn och ro här hemma. Åt räkor och pajer som tomte T gjorde till oss.
Satt framför TV och tittade på Grevinnan och betjänten. Efter det blev det lite film och godis.
Strax innan 12-slaget slog vi över och tittade på när Jan Malmsjö läste in det nya året. Skålade i pommac. :-)
Och sen gick vi ut och sköt upp lite raketer i luften.
Efter en stund så gick jag till sängs medan de andra stannade uppe en stund till.
Under kvällen och in på det nya året så broderade jag på min tvillingtomte.
Hann faktiskt ganska långt
Tog sovmorgon och klev upp efter 9.30 någonting. In i duschen och sen frukost och sedan iväg och jobba mellan 12 och 19.
När jag kom hem blev tomte T hemskjutsad och jag hamnade med broderiet ett tag.
Hann så här långt när jag satt denna stund
Även denna första dag på året blev det kväll och gubben och jag gick i säng och Älva tittade på TV en stund till.
Måndagmorgon och gubbens och min klocka ringde 5.30 för det var arbetsdag för oss båda. Jag jobbade mellan 7 och 11.
Gubben började som vanligt 6.45 och sen runt 8 var han ner till vårdcentralen och tog ett blodprov för sin diabetes. Han har tyvärr inte fått något svar än. :-( Hur länge dröjer sånt egentligen?
När jag kom hem efter jobbet så fick jag väcka en trött Älva.
Hon vaknade ganska snabbt och ville att vi skulle hämta kompis I vilket vi snart nog gjorde.
Kompis I blev kvar över natten och tjejerna hade kul båda dagarna.
Tisdag och gubben for till jobbet som vanligt.
Jag kom väl upp efter många om och men och försökte få något vettigt gjort, men tyvärr blev det vettiga inte mycket av.
Väntade även på ett besök och gubben kom hem en sväng, men besöket kom aldrig för vi hade missförstått varandra och hon dök upp idag istället. Gubben kom hem en sväng då också.
Åkte till jobbet och på vägen dit hämtade jag upp arbetskamrat K för vi jobbade båda 2 mellan 15 och 20.
Onsdag och gubbens klocka ringde som vanligt och min ringde 7.45.
Klev upp och in i duschen, frukost och väckning av Älva. Hon och jag drog iväg på ett möte och efter det så var det hem igen.
Besöket kom som sagt och åkte igen och när hon åkt så for jag iväg mot jobbet och jobbade mellan 15 och 20.
OCH nu är jag ledig fram till måndagmorgon klockan 7. Skulle ha jobbat hela helgen, men jag har tagit semester.
Vädret dessa dagar har inte varit alltför roligt. Ingen snö, men däremot regn. Någon minusgrad har det också varit, men inte tillräckligt i min smak. Halt är det på grusvägen.
Den svarta Volvon som grabben kör har varit inne på reparation och fått nytt avgasrör och 3 extraljus ditsatta. Nu ska han också se bra i mörker. ;-)
Snart är det dags för sängen, men det dröjer nog en liten stund för mig för det är visst en Älva som somnade en stund ikväll och är inte direkt trött just nu. ;-)
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
P.S. Tänker göra en liten krönika för förra året med både viktiga händelser och mitt handarbete, men det får bli när jag har tid att kolla igenom allt. Krönikan ska väl mest vara för min skull, men läser nån annan den och tycker den är bra så är det bara kul. D.S.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är kul att läsa krönikor men orkar aldrig skriva någon själv.
    Jag tycker att de borde tala om hur lång tid det ska ta att få besked om blodprov så man slipper vänta varje dag. Ibland går det blixtsnabbt, ibland tar själva analysen lång tid men de de ju, vilken sort det är de tagit.
    Ring och fråga, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Gjorde en liten krönika och upptäckte att de inte hänt mycket *ler*

    SvaraRadera