söndag 21 mars 2010

Gubben och jag

var iväg och städa vårt ställe och när vi kom hem tittade vi på första delen av TV-serien "Män som hatar kvinnor" på datorn.
Vilken tur att man kan se programmet på den för annars skulle risken vara stor att jag skulle missa det mesta. Dels skulle jag nog som vanligt glömma bort och dels så är det ju mina arbetstider som gör att det inte är så stor idé att följa serier.
Är jag ledig ena lördan så är det inte säkert att jag är det nästa. :-)
Har varit sugen på att göra något med händerna, men inte kommit igång med något. Just nu är jag inte så sugen på att brodera(vet inte varför) och det mesta av mitt stickgarn ligger i kojan någonstans.
Men som tur är har jag lite rester kvar efter grytlappsstickning inne så jag har börjat på ytterligare en disktrasa.
Tycker att de jag har gjort fungerar bra så jag vill ha fler.
Gubben har ju haft semester i en vecka och jag har varit ledig sen tisdagmorgon OCH vi har inte gjort mycket här hemma som det var tänkt att det skulle bli.
Måndagen var vi med taxen till djursjukhuset och fick honom friskförklarad.
Tisdagen var gubben ut i skogen och hämta ved och jag sov förmiddan eftersom jag jobbat natten.
Onsdagen åkte vi med två labbar till djurkliniken för den ena hade en knöl på benet och den andre haltade. (han haltar fortfarande så det blir nog en grundligare undersökning i nästa vecka)
Torsdagen åkte vi tillbaka med "knöllabben" till djurkliniken så veterinären opererade bort knölen. Innan vi skulle hämta honom på eftermiddagen så hann gubben till skogen och hämta ett lass till.
Fredagen var gubben ut en sväng till skogen.
Lördagen var gubben en sväng med sin bror och svägerska på en utflykt.
Idag har vi haft besök och käkat våfflor.
Ni ser att min gubbe har varit duktig och gjort en hel del och jag mycket mindre precis som vanligt.
Jo, så har jag ju haft den där obligatoriska förkylningen som kommer och går precis som den vill. :-)
Det har snöat idag och kom nog ca 5 cm på kort tid, jag börjar bli trött på snö nu.
Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag får sova lite längre än till fem.

GOD NATT OCH SOV GOTT OCH DRÖM OM VÅREN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar