torsdag 25 mars 2010

Dagarna går så snart

har ännu denna vecka försvunnit och blivit historia.
Idag har jag jobbat mellan 15 och 20.
Innan jobbet så eldade jag, tvättade 2 maskiner, tumlade 1 och hängde den 2:a.
Gubben har varit ut i skogen och hämtat hem ett lass ved. Börjar bli lite bråttom att få ut det som är nersågat för det tinar fort nu och blir besvärligt och köra i.
Denna vinter har det ju varit mycket snö så det har varit besvärligt att såga ner träd och tyvärr har det inte varit någon riktig tjäle heller och det gör ju marken väldigt mjuk.
Men de har snart fixat det som behövs till nästa vinter.
Och bara det finns hemma så är det dags att kapa upp det så det torkar.
Nej, sängen hägrar nu och lite funderingar på hur jag ska kunna lura gubben så han åker med bruna labben till veterinären så jag får något vettigt gjort här hemma.

GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA GODA MEDMÄNNISKOR!!!
P.S. Har ni ätit våfflor idag? Det har jag på jobbet och det var gott. D.S.

4 kommentarer:

  1. Jodå visst blev det våfflor på jobbet... och pannkaka i matlådan, vilken fantasi! Inga våfflor hemma, det får vänta till helgen.
    Ha en trevlig, skön och förhoppningsvis SOLIG helg!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Vi åt. Jag såg det i kalendern när jag kom hem och som tur var fanns det pulver hemma. Det är bra att samla på sig saker. Vissa saker

    SvaraRadera
  3. Fick mig ett hjärta utan sylt eller grädde på Ica Maxi, strax efter mobilolyckan...

    SvaraRadera