fredag 18 september 2009

Nu har jag varit iväg tvingad

på bio.
Jag, gubben och en tomte har varit och sett filmen "Flickan som lekte elden". Den var bra och spännande. Lite synd om tomten som inte sett första filmen än, han hängde inte riktigt med i alla svängar.
Just nu sitter vi och roar oss alla tre framför varsin dator vid köksbordet.
För några veckor sen var min gubbe snäll med mig och åkte iväg och köpte en ny bärbar dator till sig själv så jag skulle få en bärbar jag också som jag kan ta med mig bl.a när jag ska jobba natt.
Så nu sitter vi här som tre gamla fån och har kul och det är väl huvudsaken.
Vi kan nu sitta och prata med varandra både muntligt och via datorn och titta och läsa på det vi själva vill.
Gubben han sitter med hörlurar för han vill inte lyssna på tomtens musik och jag funderar på att sätta på veckans dansbandsskiva i min dator. :-)
Förresten så blev jag väl inte iväg tvingad, men det var bara den att jag inte hade riktig lust att gå på bio, men nu är det gjort och som sagt var filmen var bra.

1 kommentar:

  1. Den ska vi se också. Det var ju den bästa av de tre böckerna, så det är med spänning man ser framemot den filmen.

    SvaraRadera