söndag 23 januari 2022

God fortsättning på 2022

 Det är långt mellan varven jag skriver här, men det innebär ju inte att det inte händer något.

Just nu sitter jag i karantän då jag som så många andra i samhället har drabbats av covid-19. Tog ett test på jobbet i fredags för det är många som är sjuka där och på andra kommunala arbetsplatser i kommunen där jag jobbar.

Och trots att jag varit försiktig och använt utrustning så hoppade skiten på mig.

Så denna dag har jag varit placerad i mitt rum förutom när jag åt frukost i morse.

Jag har glott på en serie hela dagen och ritat ett mönster som jag funderar på att brodera.

Jag har hämtat lunch med stort avstånd från dem i familjen, fått en semla uppburen på eftermiddagen av gubben samt middag senare.

De här hemma är negativa än så länge och jag hoppas det förblir så.

Sist jag skrev så skrev jag om min mun och för några dagar sedan så rotfyllde de en tand och de hoppas på att det är orsaken till mina besvär i munnen.

Jag har iallafall inte haft någon mer varsmak i munnen sen sista kuren med penicillinet i höstas.

Om cirka ett halvår ska jag tillbaka till käkkirurgen och de ska kolla om allt ser bra ut.

På tisdag skulle jag åka på koll till kvinnokliniken, men det besöket måste jag ju avboka imorgon eftersom jag är sjuk nu.

Jobbar mina 80% och är ibland trött som bara den och jag orkar inte göra så mycket jag skulle vilja här hemma.

Hjärntröttheten tar också ut sin rätt när det blir för stressigt så folk får heta sånt de inte heter och jag glömmer/ser inte alltid vad jag ska göra.

Jobbigt var det en vända för ett tag sedan när jag blev irriterad på en arbetskamrat, pekade med hela handen och sa helt fel namn.

Gubben har äntligen fått tid till operation av sin högra höft. Tiden är den 17 februari så att jag blev sjuk nu är ju inte så där jättebra, men jag har försökt skydda mig och lyckades inte tyvärr.

Han jobbade några dagar runt jul på ett av sina gamla ställen och sen har sökt jobb överallt. Men han har varit ärlig och sagt att han väntar på operation och då är det ju ingen som vill ha honom.

Men från i onsdags är han sjukskriven iallafall fram till operationen.

Den 15 januari så fyllde han 60 och firades med att hans mamma, två av hans bröder och hans syster kom. Den ena av hans bröder kom på fredagen för han var rädd för smitta och den tredje brodern var hemma och sjuk.

Sen var det ju jag, E,R och Blomman som firade honom.

Han var nöjd och det är ju huvudsaken, men jag minns ju när alla grannar var sams och man firade varandra ordentligt.

Nu är det knappt att man firar släkten.

Blomman hon växer och frodas i sin egen takt och nu har hon börjat på förskolan. Alldeles för tidigt tycker jag, men jag har ju inget att säga till om och hon är ju 1 år och snart 3 månader.

Julen skulle vi ju fira tillsammans med E, M, Blomman och E:s mamma, men R:s familj kom på julaftonen och firade med oss.

Nyår skulle de åka bort, men blev kvar hemma då det var sjukt dit de skulle.

Ja, nu har ni fått ett litet livstecken från mig och vi får väl hoppas att det inte dröjer alltför länge innan nästa kommer.

KRAM TILL ER ALLA!!!

6 kommentarer:

  1. En koll om det funkar att kommentera

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jan när jag kommenterade med Google-konto

      Radera
    2. Okej
      Jag har ingen aning om varför du var tvungen att göra det. Jag får kolla upp någon gång om det har med mitt att göra eller inte.
      Det är så längesen jag gjorde denna blogg så jag kommer inte ihåg hur man gör egentligen.
      Ha en fin helg!!!

      Radera