tisdag 1 januari 2019

En positiv sak

eller kanske flera, men det är detta jag kommer att berätta.
Jag och gubben firade 30-årig bröllopsdag i somras och då "tvingade" jag honom till att lägga till mitt efternamn så nu har vi båda två dubbla efternamn.
Men jag fick också byta för mitt efternamn som jag hade som ogift och som jag behöll när vi gifte oss var tydligen bara ett mellannamn och då fick gubben inte ta det. Så jag ansökte om nytt efternamn och då gick det hur bra som helst för honom att byta.
Jag har handarbetat en hel del också och istället för julblomma till släkten så kom vi på att jag skulle virka grytlappar till dem.
Det blev 12 grytlappar för att det skulle bli 2 till varje som fick(man måste ju ha par av dem) plus att jag virkat 4 stycken tidigare, ett par till ett lotteri och ett par blev födelsedagspresent åt svåger U.
3 stycken fick disktrasor istället för jag hann inte mer.
Gubben hjälpte mig fästa trådarna på grytlapparna dagen före julafton.
Till i år ska vi hitta på något annat, men ska börja lite tidigare så det inte blir så jäktigt på slutet.
HA EN FORTSATT SKÖN 1 JANUARI 2019!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar