söndag 28 april 2013

Nu är

det slut på denna vecka och jag har missat att skriva på några dagar igen.
I torsdags var gubben på jobbet och Älva var i skolan hela dagen.
Själv försökte jag göra något vettigt här hemma, men om jag fick så mycket gjort kommer jag inte ihåg.
Vad jag gjorde var att sitta ute i solen och brodera på detta:
Kom faktiskt en bra bit.
När gubben kom hem så somnade jag en stund ute på altanen medan gubben fixade maten.
Efter maten var han ut på vedbacken en sväng.
Fredagen kom med skola för Älva som hon fixade hela dagen och gubben jobb.
När Älva kom hem så städade hon sitt rum, bytte lakan och fixade med marsvinen sina.
Packade även sin väska för när gubben kom hem så skjutsade vi henne till hennes bekanta.
Jag fixade lite med rena kläder och tvättade en maskin tvätt under dagen.
När vi lämnat av henne och fikat lite så stannade vi vid en sån där affär vi brukar storhandla i och storhandlade där. Tog kanske lite längre tid för det var mycket letande ibland.
Virkning i bilen på väg dit
Hemma var vi vid 23.30 och då var det bara att plocka in varorna på sina platser och sen söka sig mot sängen.
Lördagen försökte vi ta sovmorgon, men lyckades väl sådär.
Åkte iväg med skräp till återvinningscentralen sen vidare till en affär där lantbrukare brukar handla för att köpa spån, mat och lite annat till kaniner, mat till en hund och burkmat till katterna.
Vår gamla micro hamnade på tippen. En trogen vän i över 20 år.
Sen fick vi åka till affären som vi brukar storhandla i för att komplettera lite som vi glömde på fredagens handling.
Tog en liten omväg hem och åkte på vägar som vi inte åkt på åratal.
Hemma blev det lite fika och sen rensade gubben gräsmattan och jag tog itu med att rengöra kaninburar. Kaninerna fick vara ute 3 och 3 i var sin liten hage medan jag rensade burarna.
När detta var gjort började vi fixa med maten som denna dag bestod av grillad ytterfläskfilé, potatisgratäng och vitlökssås.
Resten av denna kväll så slöade vi bara.
Söndagen började redan strax efter 7 för jag kunde inte somna om.
Hamnade framför datorn tills gubben kom upp.
Jag har tvättat upp lite julgardiner och dukar och faktiskt hängt ut. Gubben har dammsugit.
Tillsammans fixade vi dagens mat som bestod av nötstek, potatis, sås och grönsaker. Denna mat intog vi på altanen.
Efter maten la vi oss där ute och lyckades sova/slöa bort 2 timmar. Skönt var det iallafall.
Älva kom hem och hälsade välkommen hem av taxen som saknat henne.
Hon städade marsvinsburen direkt när hon kom hem och fick även dra ett drag med dammsugaren i rummet sitt.
Hade tänkt handarbete med något idag, men det blev inte så denna helg. Men det finns ju fler dagar.
Nu ska jag leta mig mot sängen som måste bäddas först eftersom jag tog bort lakanen imorse.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar