torsdag 11 oktober 2012

Torsdag,

seg dag.
Gubben hemma och Älva i skolan.
Jag har tvättat lite, hängt lite tvätt och eldat och sen inte gjort något av allt det jag tänkte innan jag börjar jobba.
Uppehåll är det fast det har trillat ner några droppar regn säger gubben.
Han har pustsat lite fönster nu på förmiddan.
Ja, jag vet att jag har det alldeles för bra.
Igår var Älva och jag med kompis I till stallet när hon skulle rida och Älva hjälpte till lite överallt med hästarna.
Gubben försökte fixa grejer till släpkärran, men det gick inte så bra. Han var iallafall uppe i sågen ett tag och höll på.
Och nu är det bäst att jag tar mig i kragen och gör mig iordning för dagens arbetspass.
Förresten måste jag visa den lilla fågeln som tjejerna hjälpte ut från altan ikväll:
HA EN FORTSATT SKÖN TORSDAG!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar