tisdag 11 oktober 2011

Dagarna går för

fort och jag hinner inte riktigt med känns det som.
Igår jobbade jag mellan 7 och 11, var hem en sväng och sen på ett möte vid 13 och ca 1,5 timme framåt.
Hem och fick lite fart och började tvätta, starta diskmaskinen och tände i pannan.
Sen gick musten nästan ur mig. Blev aldrig riktigt vaken igår.
Gubben och jag hjälptes åt och fixa middagsmaten och sen gick han ut i kojan och höll på ett tag.
Vi fick besök av gubbens bror U och hans sambo U. De hade med sig en katalog med strumpor och lite annat som äldste sonen säljer för sin klass så de ska kunna åka på skolresa.
När de hade åkt så tog jag mig i kragen och plockade ur diskmaskinen och ställde in smutsig disk.
Blev en ganska tidig sänggång för oss och jag sov gott fram till strax efter 2 då jag hörde att gubben varit upp på toa. Och naturligtvis blev jag också nödig. ;-)
Hörde då hur grabben låg och pratade i telefon. :-( Blir man inte lite trött på sånt?
Somnade om och har sovit ganska skapligt resten av natten också, men blev inte så glad att klockan ringde när den gjorde.
Igårmorse hade vi en Älva som var vaken när gubben knackade på dörren och så var det även imorse. Och det är faktiskt skönt när vi inte behöver väcka henne flera gånger för morgonen blir mycket trevligare.
Imorse när hon käka sin macka så satt hon lite tokigt vid bordet så taxen passade på att sno mackan ur handen på henne när hon inte var beredd. :-) Vi kom helt av oss så han fick inget skäll för det tilltaget. ;-)
Mörkret har vikit undan nu och solen tittar fram och jag hoppas att det blir en fin höstdag. Det är ca 3-4 grader varmt ute nu.
När gubben och jag var på det där stora varuhuset som säljer möbler för några veckor sen så köpte vi en amarylis. I den kom det en knopp som växte väldigt konstigt.
Älva jagade flugor och råkade träffa knoppen som gick av.


Jag satte den i vatten och den slog ut och det blev jättefina blommor och jag tror att sista blomman är på gång att blomma nu också.
I krukan så kommer det ytterligare en knopp och som tur är så växer den som den ska, men den blommar ju på tok för tidigt eftersom det är minst 2 månader kvar till jul. ;-)
Men, men vi får väl köpa en ny till jul för gubben gillar dessa blommor. :-)
Nu ska jag försöka slita mig från denna dator och göra någon nytta på min lediga dag. Startat en tvättmaskin har jag iallafall gjort så den är väl klar och kan laddas med ny tvätt.
HA EN SKÖN LUGN TISDAG!!!

1 kommentar:

  1. Jättefin blomma! Kan väl vara lika roligt att se den blomma nu som i jul!!

    SvaraRadera