fredag 7 januari 2011

En lat ledig

fredag har det varit idag.
Gubben ledig och jag ledig är ingen bra kombination för det blir ingenting gjort då fast vi har massor att göra egentligen.
Vi har varit ner till byn och handlat hem lite mjölk och efter maten så har vi spelat Yatzy med stora tärningar. Gubben vann en gång och tomten en gång. :-) Ena gången kom jag på andra plats och den andra sist.
Igår repade jag upp felet på min halsduk med hjärtan och stickade dit där jag upptäckte felet. Och istället för att sitta med datorn borde jag väl sticka lite.
Gunilla följde med oss och handlade och sen kom hon hit och fikade lite.
Och vi tittade i den där fina katalogen som jag fick häromdagen.
Och vi beställde lite ur den också. Hon behövde en ram och jag skickade efter 4 nystan bomullsgarn.
Egentligen behövde jag väl inte ha något mer, men bomullsgarn har jag inget av(tror jag).
Nu ska jag leka med datorn, titta på TV och umgås med de mina.

3 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att man får mycket mer gjort när man är ensam hemma. När man blivit pensionär blir det ändå mindre gjort för man tänker att det kan jag göra i morgon. Och sätter man sig vid datorn då glömmer man tiden alldeles.

    SvaraRadera
  2. Det är väl det man ska gör anär man är lidig, umgås och må gott!

    SvaraRadera