fredag 21 januari 2011

Då var man en

liten kändis för 1 dag eller 2 tillsammans med 42 andra. :-)
Vaknade ju glad och frisk igårmorse så jag ringde till tjejen som klipper mig och hon hade tid att ta emot mig på eftermiddan.
Sen på kvällen skjutsade gubben in mig till min arbetarkommun där jag var bjuden på 3-rättersmiddag med vin och där jag fick min jubilumsgåva för lång och trogen tjänst(25 år).
Vi som skulle få dessa gåvor fick i höstas förfrågan om vad vi önskade oss. Vi kunde välja mellan guldklocka(herr eller dam), slipsnål med manchettknappar, kristallvas eller ett halssmycke.
Jag valde halssmycket utan att ha sett det och jag blev jättenöjd.
Använder inte klocka speciellt mycket och en guldklocka skulle inte jag använda i mitt arbete och slipsnål nej. Kristallvasen var stor och fin, men jag har mycket vaser redan.
Men 1 vackert halssmycke kan jag behöva för sånt har jag inte mycket av. Ska ta ett kort på det när jag plockar fram det.
Idag ska jag jobba mellan 15 0ch 20 och sen resten av helgen.
Gubben slutar klockan 13 idag så vi kommer att mötas en stund iallafall.

2 kommentarer:

  1. Grattis till trogen tjänst! Själv har jag inte jobbat på det sättet utan blandat friskt kommun, landsting och privat. Hoppas det blev ett riktigt fint halsband!

    SvaraRadera
  2. Grattis till 25 år!! Jag fick en guldklocka men den ligger bara i en låda då är det bättre med ett smycke.

    SvaraRadera