lördag 9 oktober 2010

Hoppsan, det är visst lördag och

kväll.
Igåreftermiddag fick jag med mig gubben till den stora staden där vi handlar mat, men det var inte mat vi var ute efter utan kläder till mig.
Och jag hittade något tunikaaktigt och ett par svarta byxor som får duga imorgon när vi ska äta lunchbuffé utanför Göteborg någonstans.
Jag behövde också ha en ny behå och det är bland det tråkigaste jag vet att köpa. Jag gillar inte dessa behåar med sina byglar som sticker och gör ont. Har haft en bra som jag gillat och nu skulle jag köpa en ny. Utan bygel.
Tror ni den fanns kvar?
Ni gissade rätt, den tillverkas inte längre!
Fanns det några andra behåar utan byglar?
Ni gissade rätt igen, det fanns inga!
Nu var tjejen i affären duktig och lyckades få mig att prova en med bygel som var fjädrande och den satt iallafall skönt i affären och efter imorgon vet jag om den sitter bra även hemma eftersom jag tänker använda den då.
Idag skjutsade gubben och jag hans föräldrar till tåget i en grannstad och hjälpte dem på tåget också. Hans pappa ska vara vittne imorgon när den yngste sonen gifter sig borgerligt och det är därför bilen går söderut vid 7-7.30 imorgonbitti.
Efter uppvaktning och mat sätter vi oss i bilen och åker hemåt igen och då har vi föräldrarna med hem.
Det kommer att bli en lång dag i bilen, men vad gör man inte för kärleken?
Gubben och jag passade på att gå in på Granngården och köpa lite burkkattmat, ben till hundarna och något mer medan vi ändå var ute och åkte.
Stannade även hos min brorsa med familj och hämtade hem ca 4 kilo godis, de köper godis och äter inte upp det och vi äter upp det. Bra fördelning eller hur?
Vi tvättade av bussen också innan vi åkte hem och hemma så dammsög gubben den och gjorde den så fin så.
Efter maten blev jag jättetrött så jag var bara tvungen att vila ett tag och när jag vilat klart stack vi iväg och städade vårt ställe så det skulle bli gjort.
Väl hemma igen har gubben suttit framför datorn, jag har suttit med min hjärthalsduk, hundarna har tuggat på varsitt ben och glott på TV.
Nu är det sängläge som gäller för att orka med morgondagen.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt med bröllop. Ser fram emot att få se din halduk med hjärtan på... hade nästan glömt bort att du stickar en sån. Kör försiktigt till göteborg. Kram sytanten

    SvaraRadera
  2. Skulle också vilja ha nån jag kunde hämta godis hos!

    SvaraRadera