fredag 28 maj 2010

Lite blev det iallafall gjort

bara synd att jag inte började tidigare för då hade det varit helt klart. Jag har alltså börjat plantera årets blommor(inköpta igår) i våra blomlådor. Jag hann inte med 2 lådor, men har iallafall fått 6 stycken klara.
Även hängt upp 2 hängpelargoner, 1 där den ska vara och den 2:a får gubben fixa.
Fixade även 3 pelargoner till lerkrukor och satt dem på väggen. Förhoppningsvis så blommor de 3 snart med vita blommor, köpte dem för några veckor sedan och då blommade de.

Vår syrenhäck börjar så smått blomma med sina ljuvliga blommor. Och när de blommat färdigt ska gubben klippa ner den igen så nästa år blir det nog inga blommor. :-(
Nu måste jag rusa upp i duschen för om en halvtimme måste jag dra till jobbet.

Ha en skön fredag!!!

2 kommentarer:

  1. Vi gjorde lite förra söndagen och lite i kväll, alla krukor är färdiga och så även amplarna.
    Hoppas du får en lugn dag på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Mina krukor/låda gapar tomma än..... Ska försöka göra nått imåra. HA en trevlig helg!

    SvaraRadera