måndag 8 oktober 2012

Och så

har det gått några dagar igen och det är måndagkväll.
På lördagmorgon fick jag iallafall en sovmorgon och det var faktiskt skönt.
Tog det lugnt innan det var dags att åka till jobbet.
Jag skjutsade Älva och kompis I till I:s mormor där de var några timmar och hade kul.
Gubben passade på att köra bort en massa skräp till återvinningsstationen.
Vackert väder var det hela lördagen och jag var ute och gick med en boende i ca 30 minuter när jag kommit till jobbet.
Det hände inte alltför mycket här hemma efter det jag kommit hem efter 19.
La mig och somnade faktiskt ganska snart och det var skönt eftersom klockan ringde 5.30 på söndagmorron.
Och då var det bara att kliva upp och åka till jobbet och tjänstgöra mellan 7 och 15.
Fint väder hade vi även denna dag och vi var ute ett par timmar i friska luften.
Hemma hade gubben plockat lite och samtidigt tagit igen sig(precis vad han behövde).
Tjejerna krattade ihop en hög med löv som de hoppade i + de tog dit några kaniner varav en av dem tyckte det var jätteskoj att krypa i lövhögen.
Sen spelade de datorspel och jag satt och tittade på dem en stund samtidigt som jag virkade på denna sjal.
Virkade slut på garnet och började leta på nätet efter nystan. Upptäcker då att färgen jag valt är utgången, men ev. kan jag hitta 1 nystan här och något där.
Hittade en affär i närheten som säljer märket och mailade henne. Jag fick svar att hon skulle kolla upp det och idag så gjorde hon det och tyvärr hade hon bara 1 nystan.
Men det finns en liknade färg och hon skulle ta hem 8 nystan så jag kan virka min sjal.
Den andra färgen kan jag använda till annat som t.ex grytlappar.
Idag har gubben varit på jobbet och Älva i skolan.
Kompis I var med hem och tjejerna har spelat datorspel, tittat på TV och varit ute.
Imorse tog jag ännu en promenad på 40 minuter.
Jag gick förbi mitt barndomshem och där har det inte hänt någonting sen farsan flyttade därifrån.
Vackert höstväder var det även idag och det var riktigt skönt att gå. (Och behövligt för mig)
Istället för sjalen som jag inte kan göra klart har jag börjat på en ny med garnet som jag köpte när vi var och handlade.

Garnet har en härlig färg, men jag vet inte om den blir bra som sjal för den verkar bli väldigt ljus. Men vi får väl se när jag kommit längre.
Så långt har jag inte kommit än.
Mycket nytta har jag inte gjort, men gubben har varit i sågen och hållit på med släpkärran tillsammans med sin bror U.
Nu hägrar sängen för oss alla.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar