fredag 5 oktober 2012

Nu undrar jag

åter igen vart alla dagar tar vägen?
De bara försvinner för mig och jag hinner inte med.
Jag har ingen aning(kommer inte ihåg) vad som egentligen hände resten av den där tisdagen, men någonting hände säkert.
Onsdagen kom med gubben till jobbet och Älva till skolan.
Kompis I kom med hem som vanligt och tjejerna var tvungna att ta bort dataspelet ur datorn, men tyvärr lyckades de inte med det utan de fick vänta tills gubben kom hem.
Han rensade hela datorn och började om från början och nu började jobbet för tjejerna att ladda in spelen igen.
Jag var duktig även denna morgon och tog en runda på ca 30 minuter och jag kan ju inte säga att det inte är skönt för det är det faktiskt.
Om jag gjorde så mycket annat nyttigt vet jag, men jag stekte iallafall pannkakor och plättar själv.
Det brukar sägas att kvinnor kan göra många saker samtidigt och män inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt, MEN det ska jag tala om att så fungerar det inte här hemma.
Det är precis tvärtom!
Men jag kan också säga att även jag börjar lära mig att göra flera saker samtidigt(men jag ska inte göra det för ofta för då blir det ofta fel någonstans).
Torsdagen kom med samma rutin som de andra mornarna.
Gubben till jobbet, Älva till skolan och jag tog en promenadrunda på 30 minuter.
Hemma så vek jag ren, torr tvätt och hängde tvätten som låg i tvättmaskinen. Körde några fler maskiner under dagen och hamnade den mesta tiden framför datorn.
Idag, fredag, så var gubben hemma och Älva i skolan(orkade inte hela dan) och jag tog reda på ren, torr tvätt både kläder, sängkläder och handdukar innan jag gjorde mig i ordning och for till jobbet och tjänstgjorde mellan 14 och 21.
Jag vet också vad jag ska göra hela denna helg: JOBBA!
Men det är ju faktiskt bra att jag har ett jobb och jag trivs på jobbet så jag ska inte klaga.
Det enda jag egentligen kan klaga på är vädret!
Det har varit ganska grått och trist hela veckan, men idag har solen lyst på oss. Och den ska visst lysa imorgon också.
Älvas kompis I är här och de har suttit framför datorn nästan hela eftermiddan/kvällen och spelat datorspel och vad jag kan förstå så fungerar det bra nu.
Nu ska jag stänga av datorn, gå upp och lägga mig och hoppas på att jag får en sovmorgon imorgonbitti. Den enda på denna vecka för jag börjar inte förrän 12 och då borde jag ju få sova till 9 iallafall. Nu tror jag nog inte att det blir riktigt så, men man kan ju alltid hoppas.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

1 kommentar:

  1. Men idag lyser solen och visst är det väl typiskt att det sker när du ska jobba. Ha en bra helg !!

    SvaraRadera