onsdag 31 oktober 2012

Idag har jag

iallafall gjort något som jag tänkt göra länge, länge.
Fixat och torkat ur köksskåp. Här kommer före och efter bilder(mest för mitt eget minne):
Före i första skåpet

Efter i första skåpet

Före i andra skåpet

Efter i andra skåpet

Före i tredje skåpet

Efter i tredje skåpet
Gubben och jag har pratat om att samla alla glas och muggar i samma skåp så jag tog då äntligen tag i det idag och upptäckte att ett köksskåp inte räckte till för alla glas och muggar vi har så i samma skåp som tallrikarna fick jag ställa in 10 muggar.
Men nu är iallafall dessa tre skåp rengjorda och det är ju alltså resten kvar, men det blir en annan dag när arbetslusten hoppar på mig.
Meningen var att jag skulle sätta mig och brodera på fåglarna när jag var klar med städningen av skåpen, men lite annat kom emellan som att det var 2 tjejer som ville åka runt och göra bus eller godis.
Det gick väl sådär för tjejerna, men de fick ihop varsin glass(även jag&gubben fick varsin) av kompis I:s mormor och morfar, några var inte hemma eller sov, hos gubbens yngre bror U med familj så lyckades de skrapa ihop lite godis åt dem, ett par öppnade dörren och sa blankt nej, stängde den och kollade inte vilka det var ens  en gång, hos nån fick de varsin klubba och hos en annan fick de varsitt äpple. Avslutningsvis åkte vi hem till kompis I där de fick varsin bulle.
På några ställen blev det lite toapapper hängande, men iallafall på ett ställe var det verkligen behövligt.
Vi lämnade kompis I hemma och åkte hemåt där gubben snart kröp i säng för han har ju arbetsdag imorgon också och jag och Älva hamnade framför varsin dator för att sköta våra ägor på facebook.
Tjejerna har idag spelat datorspel, gjort rent hos kaninerna, klippt klor på både kaniner och hundar.
Det har varit uppehåll hela dagen och solen har tittat fram också.
Och nu börjar det bli dags för den där sköna sängen för den där John Blund har strött lite sömnsand i mina ögon tror jag.
Så jag säger nu:
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar