tisdag 16 oktober 2012

Gårdagen(måndan)

började som vanligt med skola och jobb för Älva och gubben.
Älva var riktigt morgonpigg och bäddade rent sängen sin och hann duscha innan skolan.
Vädret kunde ju varit mycket bättre än det regn som kom ner, men jag tog mig iallafall en promenadrunda på 30 minuter och kände mig faktiskt riktigt nöjd.
Efter skolan åkte vi hem så Älva bytte om och sen åkte vi till stallet där hon red på bekantas häst i ca 40 minuter(tror jag det var) och sen hjälpte hon och kompis I till att göra iordning hennes hästar och fixa mat.
Gubben stannade till på affärn när han åkte hem från jobbet och hade maten nästan klar när vi kom hem.
Lite vettigt fick jag väl gjort som vek rentvätt och eldade och diskade efter maten, men sen hände det inte mycket mer.
Tittade en stund på "Sagan om ringen" tillsammans med Älva och broderade på domherren.
Nu syns det att det är en domherre,
 men den ville visst hamna på sniskan idag
Och jag kan tala om att det inte alls var roligt väder igårkväll!
Om himlen grät igårmorse så var det ingenting mot vad den gjorde på kvällen/natten. Det kom 25 mm(det var det som gubben tömde ur mätaren iallafall).
Idag är det skola för Älva och jobb för gubben. Och idag var inte Älva lika morgonpigg.
Vädret är iallafall mycket bättre och solen skiner. Märks att det är höst för det är inte många plusgrader nu.
Dagens promenadrunda tog 1 timme och jag passade på att gå förbi minuten eftersom vi behövde lite lösa pengar.
Nu ska jag försöka utnyttja mina lediga timmar på rätt sätt.

HA EN FORTSATT TREVLIG TISDAG!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar