söndag 2 oktober 2011

Så har denna

söndag den 2:a oktober försvunnit till historien.
Det blev inte så mycket mer plock utan desto mer dator. ;-)
Gubben gick ut till kojan och isolerade rören som går till vattnet så det inte fryser i vinter och han isolerade även avloppsröret.
Jag lagade maten idag och det blev tacos. Och efter maten så diskade jag upp direkt(konstigt för att vara jag).
Efter maten gick gubben ut och gjorde allt klart vid kojan + att han skottade undan en hög som han retat sig på sen han började bygga kojan. Och nu är det lite lättare att gå in och ut i kojan för han har lagt om pallarna som vi än så länge använder som trapp.
Mycket nytta blev inte gjort tyvärr, men jag hann tvätta lite till idag. :-)
Hade tänkt sätta mig med ett broderi, men Älva ville ha sällskap vid datorn när hon spelade datorspel och då blev det för dåligt ljus för mig att sy så jag tog fram 1 garn nystan och började sticka på en disktrasa.
Den ser inte så vacker ut, men den duger förhoppningsvis att torka bord med. Om jag minns riktigt rätt så är det ett bambugarn och det är mjukt och skönt.

Nu är det dags för sängen för oss allihopa för imorgon är det en sån där arbets- och skoldag igen.
Min klocka kommer att ringa 5.15 så jag hinner duscha innan Älva ska upp.
Ikväll har det börjat regna och det har vi väl nästan väntat på hela dagen för det har varit ganska grått ute.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN SKÖN MÅNDAG IMORGON!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar