måndag 3 oktober 2011

Nu är arbets/skoldagen

över för oss allihopa.
Älva hämtade jag vid skolan efter att jag hämtat hundarna hos gubben. Och han kom hem för nån timme sedan.
Älva och jag har inte gjort många knop sen vi kom hem för ingen av oss orkade. ;-)
Gubben var med labbarna till veterinären på förmiddan. Den bruna labbens öga var mycket bättre och han ville inte ge honom någon medicin eftersom det blivit så mycket bättre. Den andra labben har det besvärligt när han ska bajsa för han har någon förträgning(stavas det så?) i analöppningen. Det går att operera, men det kan bli komplikationer så vi avstår tills vidare för han får ju ut bajset. Vi ska smörja med en salva så det kanske underlättar lite mer för honom.
När jag hade slutat klockan 11 idag åkte jag raka vägen till min gulliga frisör och fick håret avklippt. Och jag lovar att det känns bara skönt.
När jag var yngre så hade jag långt hår bara för att jag inte tyckte om att klippa mig. Det var inte fint mitt hår för jag har ganska tunt hår. Hon jag går hos är en arbetskamrats dotter och hon klippte mig för snart 10 år sedan. :-) Nästa eller nästnästa gång jag ska klippa mig så ska hon få färga det också. Vill vara riktigt fin då av en och annan anledning. ;-)
Grått har det varit hittills idag och imorse kom det lite regn.
Snart ska vi käka hemlagat potatismos och tjock korv och sen ska jag försöka göra lite nyttiga saker också.
HA EN FORTSATT SKÖN MÅNDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Man behöver ladda batterierna ibland och ta det lugnt. Visst är det skönt när man varit till frissan? Man känner sig snyggare!

    SvaraRadera
  2. Själv har jag hår ner till midjan har jag upptäckt. *hehe* Gillar mitt hår så länge det håller och mycket är det och lockigt. *s* Hoppas det går bra med labbarna. Inget roligt när de mår dåligt. Här i Skövde har det varit lite nederbörd också, fast solen har skinit liiite också. =o)

    SvaraRadera