lördag 15 oktober 2011

Lyckan är att

förstå vad som händer med datorn när man bett om hjälp. ;-)
Har besök av tomte T och han har hjälpt mig med blogger så att jag nu kan göra de där effekterna som jag har kunnat förut.
Men gammal som jag är förstod jag ju inte vart jag skulle gå in så naturligtvis gjorde jag fel och det är ju tur att T är kvar än.
Och han stannar till imorgon så jag kan få hjälp även då. ;-)
Sen en tid tillbaka har jag inte kunnat göra ord större, ge dem färg eller flytta dem mot
mitten,
men det kan jag nu. :-)
Och då kan man ju inte vara annat än glad.
Det var nån inställning på datorn och nu ska jag bara lära mig gå in på rätt ställe så kommer detta att bli hur bra som helst.
Usch så mycket trams jag skriver nu.
Jag har putsat fönstren i 1 rum och tvättat lite.
Gubben har varit i lagårn och hållit på och sen har han dragit en nätverkssladd mot kojan. Och ja, han fixade maten också.
Det har varit uppehåll hela dan och solen har tittat fram lite då och då. Kallare ute är det ju och det har varit runt 8 plusgrader.
Just nu sitter jag och T framför varsin dator(han lånar gubbens för han fick bara med sig tangetbord, mus och laddningssladden, datorn glömde han hemma).
Älva sitter framför datorn och spelar datorspel och gubben hamnade framför TV:n däruppe(tror jag).
Grabben håller nog på att göra sig i ordning för en sväng till sina kompisar.
Något som inte alls är roligt är att en ung kille blev skjuten i en jaktolycka igårkväll och killen var från vår hemkommun. Vi vet inte vem han var, men vi känner till hans släkt.
Våra tankar går till hans anhöriga idag. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar